Ekot: förbättringar (form och innehåll)

Hej
Jag tycker det är svårt att navigera särskild att hitta dem sista nyheterna ex Ekot. Den ligger längs i listan och man måste navigera flera olika vägar för att hitta den tills slut. Tycker senaste Ekot borde stå på nummer 1 i listan och inte att tvinga leta i flera minuter.
En tios till när Ekot börjar att sända dem aldrig meddelar vilken klockan är just nu tycker det är konstigt. Om man kunde börja nyheterna med datum dagen klockslagen och kanske ett trevlig nyhet med för exempel ett namnsdag eller påminnelse av en annan nationella dag då livet vore enklare och roligare att hantera. Ekot börjar alltid med Trump eller annan tråkigt het och man måste öppna dator eller iPhone på att se pm vad klockan är. Är det verkligen så svårt att vara lite snäll och informativ?

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Jag vill svara på det jag som webbmaster kan besvara, och skicka övriga förslag vidare till Ekot!

    För att ge ett så hjälpsamt svar som möjligt vill jag veta om problemet att hitta till senaste Ekot handlar om hemsidan sverigesradio.se eller våra Play-appar för Android eller Iphone.

    Återkom, så hoppas jag att vi kan ge dig några tips som förenklar!
    Annika Webbmaster