Efterlyser mer ordning i Sonos-appen

Hej.
Jättebra att ni nu mer finns i sonos. men en sak som stör mig är fliken direkt. alltså direktsända kanaler. tycker det är på tok för svårt att hitta och scrolla ner till en t.ex extrasändning, hockeymatch/extra ekosänding osv. Så jag föreslår att ni delar upp fliken direkt i tre delar. En som heter något i stil direkt riks, där man ska hitta p1, p2, p3, p4pluss osv osv osv. Alltså kanaler som vänder sig lika mycket till alla. sedan en flik som heter direkt lokalt, eller liknande, där man hittar alla p4 kanaler, eller sändningar som vänder sig lokalt. Till sist, en flik med alla extrasändningar, som ju kan vara rätt många ibland. Då skulle det bli lättare att hitta det man är ute efter. Har också noterat att om man vill köra igång ett program, tar det väldigt lång tid efter att man har tryckt igång, tills det verkligen startar. Nu vet jju jag inte i vilken utsträckning ni kan påverka Amazon, men finns där möjligheter, är det bra om man kan påverka kommando för att starta en sr.kanal. när jag försöker. är det lite utav ett lotteri, Ibland hoppar SR igång, men det kan lika väl vara NRK eller DR.
Tack för mig.

Kommentarer

  • Hej Alexander
    Tack för bra synpunkter. Jag skickar dom till de utvecklare som gjort appen!
  • Hej!
    När det gäller röststyrning så har jag frågat kollegerna som gjort vår Alexa-app om de har något tips.

    I radio säger vi Sveriges Radio i stället för SR (eller - det ska vi göra - jag kan inte garantera att alla kolleger alltid gör så), för att det är tydligare. Har du provat om det fungerar bättre?
    Annika Webbmaster