Direktsänd radio olika mellan två iPhone

Jag och min man lyssnar samtidigt på samma program i direktsänd radio. Sändningen kommer flera sekunder fortare i hans mobil. Vad kan det bero på? Min sändning stämmer inte med klockans tid vid tex nyhetssändning.

Kommentarer

  • Hej
    Intressant fråga.
    Lyssnar ni båda i Playappen via samma wifi? Eller via varsin 3g/4g-uppkoppling?
    Har ni exakt samma tid i telefonens inställningar? Samma ljudkvalitet vald?
    Mvh

  • Ja vi lyssnar båda i playappen, använder samma wi-fi och har  exakt samma tid inställd. Vet ej vad du menar med samma ljudkvalitet?
  • Hej och förlåt att svaret dröjt!

    Det går att välja olika kvalitet på våra ljudströmmar, och med högre kvalitet skickas det mer data åt gången. Det låter bättre, men du förbrukar samtidigt mer data. Om ni ofta lyssnar över mobilnätet och har ett tak för hur mycket data ni kan förbruka, kan det vara vettigt att minska kvaliteten för att inte hela surfpotten ska gå åt.

    Om du och din make har olika inställningar, kommer därför ljudet igång olika snabbt, så detta skulle kunna vara en förklaring.

    I appens meny, som du når genom att trycka uppe i vänstra hörnet, hittar ni Inställningar & Hjälp. Där kan ni ställa in datamängd. Jag skulle tro att ni idag har olika inställningar på Direksändning (alltså att lyssna på kanaler).

    Återkom gärna och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Stinas fråga har jag flyttat hit:
    Varför talar nattradions reportrar så fort?
    Annika Webbmaster