Direktlänk till senaste Ekot inkl Morgonekot?

Hej! Jag använder ibland som väckarklocka direktlänken till senaste Ekot på http://sverigesradio.se/topsy/senastepodd/3795.mp3. Dock verkar inte Morgonekot komma med, även om det finns tillgängligt i SR Play. Det man istället hör är senaste Ekot kl 22. Finns något annat sätt att komma till senaste Ekot som inkluderar Morgonekot? Tack!!

Kommentarer

  • Hej
    När jag nu 0950 klickar på din länk är det just Morgonekot jag hör. Jag kan se att den färdiga inspelningen fanns inlagd i databasen bara sekunder efter sändningens slut. Men viss fördröjning är det säkert tills filen är på plats. Sen är själva länken cachad på olika ställen, vilket är lite bökigare att reda ut. Ett alternativ kanske kan vara att använda appen Sveriges Radio Play som väckarklocka och välja P1 som kanal. Det går ju där att backa i direktsändningen till Morgonekots starttid.
    Mvh
  • Hej! Tack för svaret! Jag förstår. Då borde det alltså bero på hur det cachas och en fördröjning där. Tack för tipset med att backa i appen. Ska prova det. Mvh, Christofer