DAB: Ingen service?

Är det digitala nätet avstängt? "Ingen service" i DAB-nätet sedan flera dagar: P2 klassiskt, P2 musik mm

Kommentarer

  • Hej
    Teracom har genomfört en omläggning i DAB-nätet.

    För att kunna lyssna på DAB efter omläggningen kan man behöva göra en kanalsökning på sin mottagare. På Teracoms webb finns information om detta:

    https://www.teracom.se/privat/radio/installningar-i-din-digitalradion/

    Mvh

  • Hej!
    Tycker att detta borde ha meddelats via diverse nyhetskanaler.

  • Hej!

    Tyvärr misslyckades vi med informationen kring omläggning i DAB-nätet och vi ber om ursäkt för de olägenheter det kan ha medfört.

    Vi kommer nu att se över rutiner och informationsvägar för att tillsammans med Teracom kunna agera mer proaktivt i framtiden.

  • Tips: du kan också behöva göra en fullständig systemåterställning av din DAB-radio. En kanalsökning räckte inte för mig...
  • Jo, jag vet det nu. Jag gick till menyn och hittade funktionen "Fabriksavstängning" där - gjorde det och då startades systemen om igen och allt var på plats.
  • Tack för tips
  • Hej
    Jag skall ta med en gammal tivoliradio till sverige. Kan välja mellan  en fm eller dab( inte dab+)
    Vilken kommer fungera bäst,
    SOlveig
  • Hej Solveig
    Eftersom DAB består av försökssändningar över vissa orter i landet måste svaret bli FM-radion. Mer om DAB-sändningar:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2205&artikel=5976233
    Mvh
  • Hej!

    Jag läste att någon trodde att det digitala nätet i Stockholm var avstängt för han fick ingen mottagning. Men det stämmer inte för jag har fin mottagning på både DAB och DAB+.
  • Jo, men nissarna på SR byter frekvens då o då, utan att upplysa om detta i förväg.
    Kunde ju ske via morgonradio t. ex.
    Därför är klockradion plötsligt stentyst en morgon och då vaknar inte folk.
    Samma sak verkar hända en gång per år eller så.

    Vi får aldrig någon förklaring till VARFÖR de byter frekvens.
    Poängen med DAB är ju faktiskt att man ska slippa byta frekvens.