Dicki Dick Dickens

Hej!
Finns programmen kvar att lyssna till? Började sändas 1966.

Mvh
Ann Stephenson

Kommentarer

  • Hej Ann!

    Det enda vi har att erbjuda via vår webb är ett kort klipp, 18 minuter in i programmet, här:
    Möt skådespelaren Samuel Fröler

    På sidan framgår att föreställningen inte finns att lyssna på i sin helhet av upphovsrättsliga skäl.

    DDD finns som talböcker (alltså inte samma som vår dramatisering, utan en uppläsning) och du kan be ditt bibliotek låna hem dem:
    Sökning Dickie Dick Dickens, talbok

    Som vanliga böcker finns de förstås också.
    Annika Webbmaster
  • Hej Ann!

    Lyssnaren Pontus tipsar om att våra norska kolleger, NRK, har hela 8 säsonger (över 50 avsnitt) av Dickie Dick Dickens, så jag letar upp er som hört av er om serien under det senaste året och hoppas att detta tips kan bidra till att den märkliga tid vi befinner oss i just nu passerar lite snabbare ...

    Hoppas att du förstår norska! (Annars tror jag att du kommer att lära dig efter ett par avsnitt ...)
    Dickie Dick Dickens - på norska!
    Annika Webbmaster