Det går inte att casta till Audio pro c5

Det går inte att casta till Audio pro c5 högtalare?

Kommentarer

  • Hej!

    Audio pro skriver själva på hemsidan:
    All musik du behöver
    Okej, vi har inte varenda liten musiktjänst i hela världen, men de som räknas.

    Vilket innebär att de inte tycker att Sveriges Radio Play räknas ... Men de har Tunein, och där kan du lyssna på en stor del av vårt innehåll (vilket jag själv tycker är vad som borde räknas)!

    Vill du lyssna via vår app kan du annars ansluta med Bluetooth eller Airplay. Kan det fungera för dina behov?

    Annika Webbmaster
  • Det går att lyssna radiostationer (som P1,P2) direkt via en app i telefonen, men inte casta från SRplay, som som man kan göra från Google Chromecast.
  • Just det. Din anläggning saknar stöd för vanlig Chromecast. Spotify fungerar genom Spotify Connect, vilket är en helt egen teknik som inte vår app kan använda:
    Kjell och Company: Spotify Connect

    Vår app skulle däremot kunna ansluta till dessa högtalare via Bluetooth eller Airplay. Har du testat det?

    Varför Audio Pro inte har stöd för Chromecast kan säkert tillverkaren förklara bättre än vad vi kan:
    Kontakta Audio Pro
    Annika Webbmaster
  • Kan inte casta från tunein via Google home. Inget av Sr direktsända program fungerar
    däremot funkar era inspelade program.
    Slutade funka för någon vecka sedan
  • Tack Björn!

    Bra att du själv hittat till den andra tråden där Rosemarie verkar ha exakt samma fel.

    Den här tråden stänger jag.
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.