Hur bläddrar jag i Er spelare med piltangenter?

Hej,

Hos SVT går det att vandra i tiden i spelaren med piltangenterna.
10 sek med höger resp vänsterpil.
1 sek med shift + pil.
Det fungerar inte hos Er.

Kommentarer

  • Hej Bertil!
    Våra kortkommandon funkar enbart genom att man först tabbar sig igenom reglagen och sen trycker mellanslag eller enter. du hittar hjälptexten här:
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3756&artikel=5885532
    Vi tycker ditt önskemål är bra och vi kommer säkert se över hur våra kortkommandon ska fungera.
  • Du kan starta och pausa uppspelningen av ett ljud genom att tabba till knappen ”spela” / ”paus” och aktivera denna genom att trycka på Enter-tangenten eller mellanslag.
    > det fungerar.

    Du kan spola i ljudet genom att använda vänster- och högerpil.
    > det fungerar inte, var skall tabben vara för att det skall fungera?
  • Du måste först tabba dej fram till spolningsknapparna märkta med "15 s", sen trycka enter eller mellanslag.
    Så det blir alltså spolning 15 sekunder i taget.
  • Några planer på att få igång piltangenterna för att spola i tid?
  • Det finns med i listorna på saker som vi vill göra, men däremot har jag ingen info om när och om vi kommer fixa det, tyvärr.
  • Vi har faktiskt snabbkommandon som ska funka utan att först tabba. Jag hade missuppfattat detta, ber om ursäkt för det.
    De snabbkommandon som gäller är:

    Snabbkommandon:
    ALT + -  Sänker ljudvolymen på spelaren
    ALT + +  Höjer ljudvolymen på spelaren
    ALT + P  Växlar mellan Play/Pause i spelaren
    ALT + 7  Navigerar till ”Kontakta Sveriges Radio”
    ALT + 9  Navigerar till sidan ”Alla kanaler”
    ALT + Shift + Vänsterpil  Hoppar bakåt 10 sek i pågående ljuduppspelning
    ALT + Shift + Högerpil  Hoppar framåt 10 sek i pågående ljuduppspelning

  • Kul att Du hittade det 😀
    Finns den informationen på Er hemsida?

    Några videospelare (här Vimeo) berättar om vilka kortkommandon som finns när man pekar med musen på kontrollen.
    Det gör inte NI.

  • Hej
    Informationen finns på sidan som Jesper länkade till, men det stod fel i den.

    Att ha med informationen i spelaren är något vi tar med oss till framtida uppdateringar av spelaren.

    Mvh
  • > Det finns med i listorna på saker som vi vill göra, men däremot har jag ingen info om när och om vi kommer fixa det, tyvärr.

    Bra att det finns noterat iallafall... här kommer en röst till på att få höger & vänster piltangenter att hoppa i tid. :-)

    Det som är extra konstigt beteende just nu är att spelaren hoppar BAKÅT oavsett vilken piltangent jag trycker på, både vänster, höger, upp och ner ger samma bakåthopp. Iallafall om jag nyss dragit i uppspelningspositionen med muspekaren.
  • Hej
    Ja det verkar den göra!
    Jag lägger in den som en bugg.

    Mvh