Desktopversionen av sr.se i mobilen

Vill komma åt samma websida som jag ser i dayorn, hur gör jag?
Mobilversionen är lite begränsad.
Har för mig det fanns länk längst ned på mobilsidan förut.
Tack på förhand

Kommentarer

  • Testa instruktionen "begär datorwebbplats" i Firefox-appen och återkom med tankar om det var så eller på något annat sätt du hade tänkte dig visningen. Sveriges Radio har sedan några år en s.k följsam webb som är tänkt att fungera bra med olika skärmstorlekar.
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4282&artikel=5680653
  • Hej Fuelcell!
    Sidan är densamma i mobil och på desktop, med samma innehåll. Det är bara så att innehållet istället hamnar i en smalare spalt istället för att fylla ut på bredden. Även om man kanske tror att mobilversionen är begränsad så är den alltså inte det.
  • Jag får nu mobil-versionen även från en vanlig dator. Och, det är fel att påstå att den inte är begränsad. Man får bara en spalt med nyheterna och inga sidopaneler. Grafiken är GIGANTISK  och det som tidigare rymdes på en sida måste man nu skrolla 4-5 sidor ner för. För att komma till footern får man skrolla hundra sidor.

    Hur får jag desktop version av sr.se när jag surfar från desktop?
  • Hej
    Vad använder du för webbläsare på mobilen?
    I Chrome kan man gå till menyn och klicka i 'Datoranpassad...'
    I Safari på iOS håller man ner omladdningsikonen och väljer sen 'Begär webbversion'.
    Jag är säker på att det finns liknande funktioner i de flesta mobilwebbläsare.

    Mvh