Den svenska musikhistorien - nedladdning

Hej!
Noterar med glädje att "Den svenska musikhistorien" är tillbaka med två nya avsnitt.
Efterlängtat!

Jag noterar också att dessa två nya avsnitt inte går att ladda ner, vilket de tidigare 64 avsnitten gör.

Jag älskar att lyssna på den här serien när jag är ute i motionsspåret. Med avsnitten nedladdade till mobilen så kan jag göra det utan att tära alltför hårt på den magra mängd mobildata som mitt abonnemang tillåter.

Finns det någon chans att även de senaste avsnitten kommer att gå att ladda ner?

vänligen
Bengt-Åke Svenningsson

Kommentarer

  • Hej Bengt-Åke!
    Jag har bett redaktionen att ge dig ett svar här på forumet. Roligt att du gillar serien! 😀
  • Hej Bengt-Åke!

    Kul att du gillar oss! 😀

    Den svenska musikhistorien är inte tillbaka med några nya avsnitt än. Det du har hört är förmodligen extrasändningar i P1, där våra redan "släppta" program ibland förekommer. Eller så är det Mattias nya serie i P2 - "Fråga musikprofessorn" - som du åsyftar...? Det programmet gör han 12 veckor i sommar tillsammans med programledare Maja Åström. Dessa program är av upphovsrättsliga skäl dessvärre ej nedladdningsbara, men du kan lyssna på dem så mycket du vill 30 dagar efter sändningsdatum. I "Fråga musikprofessorn" svarar Mattias på lyssnarnas frågor om musik, så hör gärna av dig till den redaktionen med dina egna frågor: fragamusikprofessorn@sverigesradio.se

    http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=5082

    Och så till hösten är Den svenska musikhistorien tillbaka med en tredje och sista säsong! Då, som tidigare, med ett nytt, nedladdningsbart avsnitt i veckan - i hela 42 veckor framåt. Hoppas du kan hålla dig till dess! ;-)

    Jag önskar dig en riktigt skön sommar!

    /David Rune, producent DSM