Dela länk till program fungerar inte

Jag försökte dela Nyheter från Vetenskapsradion, lyssnandes live på P1, genom att klicka på tre-prickar => Dela avsnittet (från bifogad skärm). När jag delade via Hangouts-konversation så öppnade den konversationen men utan något meddelande tillagt. När jag valde Copy to clipboard så var clipboard tom (den verkar dock ha lagt in tom sträng i clipboard, ity det som låg däri innnan var borta).

Det fungerar nu att dela programmet efter (P1-morgon med Grimeton-pôjken), så det är inget permanent problem. Skit bakom spakarna?

Kommentarer

  • Hej Pontus! Vi kollar på en Huwaei här och det är inga problem att dela vid direktsändning. Vilken telefon har du?
  • Hej,

    Jag har en Pocophone F1. Som sagt så gick det att dela länk till programmet som följde, men inte just Vetenskapsradion Nyheter. Meeen... nu testade jag igen, och lyckades faktiskt reproducera. Länk till film:

    https://drive.google.com/open?id=15U5lrhfQrwayZ_IpvR0vnkdYjRVi5Ld0

    1) Delar länk från P1 live via Hangouts. Ingen länk i Hangouts
    2) Delar länk från P1 live till clip board och klistrar in i Evernote. Ingen länk.
    3) Delar länk från annat program (ej live) till clip board och klistrar in i Evernote. Funkar, länk klistras in.
    4) Delar återigen länk från P1 live till clib board och klistrar in i Evernote. Ingen länk.

    Något är skumt här 😀
  • Tack, det var verkligen tydligt med filmen!

    Kanske beror det problem du beskriver på att P1-morgon rent "tablå-mässigt" är en kompromiss-lösning, så att morgonens Nyheter från vetenskapsradion dels är just Vetenskapsradion, men tablå-mässigt ingår som en del av P1-morgon. Jag misstänker nämligen att "tablåtillhörigheten" är central för att hämta rätt länk ... (Tablån är liksom den ryggrad en hel del av våra tjänster bygger på!)

    Även det program du reproducerade felet med i filmen, Kulturnytt som en del av Studio Etts kvällssändning, har samma dubbla tillhörighet, liksom många andra program (framförallt i P4).

    Se P1:s tablå. Min teori är att de program som inte ligger som en egen rubrik har detta problem. Vilket vi i så fall bör kunna reproducera själva ...

    I så fall har du nog hjälpt oss att hitta ett förbättringsområde (eller en bugg), som jag dock misstänker att vi inte har möjlighet att lösa, eftersom den visserligen är irriterande, men inte har så allvarliga följder.

    Tack för att du rapporterat in detta! Och tack för att du vill dela med dig av vårt innehåll. (Det går förstås att göra genom att istället dela innehåll i efterhand, men att kunna dela direkt medan du lyssnar har ju många fördelar!)

    De enskilda nyhetsinslagen hos Vetenskapsradion (som nog fler lyssnare delar än hela nyhetssändningen) finner du här:
    https://sverigesradio.se/vetenskapsradion

    Motsvarande för Kulturnytt:
    https://sverigesradio.se/kulturnytt
    Annika Webbmaster
  • Aha, misstänkte något sådant, tack för tydligt svar!

    Några förslag för att slippa oväntat/förvirrande beteende för användaren, som i alla fall i första fallet borde vara möjligt att smyga in en regnig höstkväll:

    1) Om strängen med länken visar sig tom, visa ett felmeddelande om att delningslänken inte gick att få tag på
    2) Om det är enklare så skulle man kunna få en länk till tablåprogrammet istället. Dvs i fallet med Nyheter från Vetenskapsradion istället få en länk till P1 morgon (https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1174842?programid=1650). Men finns inte kopplingen däremellan så är kanske det lika bökigt.

  • Bra förslag, som jag ska bolla med rätt personer.

    Jag (som verkligen inte är programmerare) tycker spontant att förslag 1 bör vara genomförbart rent tekniskt. Hur som helst, tack för hjälpen att se detta!
    Annika Webbmaster