Datum på poddar i sonosappen

Hej!
Jag tycker det är toppen att ni fått till en app för Sonos. Jag saknar dock datum när programmen sänts i radio, för t.ex spanarna, språket osv. Dessutom borde det finnas en sökfunktion direkt i appen om man vill ha ett specifikt program. Man vet nämligen inte alltid vilken kategori programmet är inspekterat på.
Hälsningar
Bengt Norlander i Uppsala

Kommentarer

  • Hej Bengt!

    När det gäller sökfunktionen, så är det Sonos generella sökfunktion vi får hänvisa till. Där kan du både söka efter programserier (som Språket eller Spanarna) och olika avsnitt (Språket: Hur snabbt pratar vi när? eller Vem språkforskade för 4000 år sedan?)

    Men för att det ska fungera måste vi på Sveriges Radio bli bättre på hur vi namnger olika avsnitt. Spanarnas "dessa programledare är det-metod" har fördelen att jag kan hitta mina favoriter (alternativt undvika de Spanare jag har lite svårare för - vilket är rent hypotetiskt ... Jag uppskattar blandningen!), men gör det svårt att skilja ett program från ett annat enbart med hjälp av rubriken. Det finns till exempel fyra olika avsnitt som heter exakt Johan Hakelius, Helena von Zweigbergk och Göran Everdahl
    1. ‎9 ‎mars ‎2018
    2. ‎19 ‎februari ‎2016
    3. 10 ‎januari ‎2014
    4. 12 ‎november ‎2010

    Förslaget att visa datumet är bra, inte minst vid Spanarna-scenariot, men tyvärr inget vi i nuläget kommer att kunna göra. Sonos-appen skapades nämligen inom ett tillfälligt projekt, där vi snabbt tog fram många bra tjänster. I nuläget har vi inte bestämt hur dessa ska förvaltas. Jag tipsar därför Spanarna om att mer innehållsfokuserade namn kan underlätta för att skilja avsnitten åt!

    Vi spar datum-förslaget, för om vi vidareutvecklar Sonos-appen framöver (vilket jag personligen hoppas - men jag fattar  inte de besluten), så är det en enkel förbättring som skulle göra stor nytta!

    Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre.
    Annika Webbmaster