Datalagring SR app

Hej,

Är det möjligt att ställa in så att nedladdade avsnitt i SR-appen hamnar på telefonens SD-kort? Detta går att göra på Spotify men än så länge har jag inte hittat det på SR.

Vidare så hittar jag inget sätt att ändra ordningen i "Min lista" i appen, hur kommer det sig?

Kommentarer

  • Hej Hampus!

    Lagring av data:
    Tyvärr är lagringen byggd så att programmen lagras på telefonen, inte på exempelvis ett SD-kort.

    I och med att appen är mer tänkt för lyssning (med lagringsmöjlighet för att kunna lyssna i frånkopplat läge exempelvis vid en resa snarare än att spara en större mängd avsnitt över tid), har vi inte lagt utvecklingstid på en flexibel lagring. Om du vill spara många avsnitt, så är det därför bättre att använda en poddcast-app där själva nedladdningen och filhanteringen är något som brukar gå att ställa in.

    Sortera min lista:

    För närvarande går det tyvärr inte att sortera (däremot ta bort enskilda poster ur listan) på Android. Vi har däremot infört den funktionen på Iphone och det vi ser om hur funktionen är utformad för att bli enkel att använda är kunskap som du som Android-användare kommer att få nytta av när vi inför detta i Android.

    Att vi kommer att införa det vågar jag lova.

    Tack för att du berättade vad du vill att vi förbättrar i appen!

    Annika Webbmaster
  • Vilken podcast app rekommenderar ni att man skall använda för android?
    Den ska vara gratis.
  • Hej och förlåt det sena svaret!

    Jag har inte den kunskap som krävs för att kunna rekommendera eller varna för en viss app. Kolla igenom exempelvis denna lista (många är gratis eller finns i en gratisversion) - och se till att gratisversionen verkar ha nedladdning med flexibel lagring:
    10 best podcast apps for Android - Android Authority

    Jag skulle tro att själva "poddhanterandet" är bäst i appar som är framtagna just med podcast som fokus, jämfört med Spotify och Tunein som ursprungligen utvecklats för annan lyssning (spellistor i Spotify, radiokanaler i Tunein).

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Okej, tack för infon!
    Mvh.Matz