Damerna handbolls-VM

Varför direktsänds inte damernas matcher från handbolls-VM? Nu missar man så gott som alla matcher för att man inte ens kan lyssna på dem då de går under dagtid. Tycker det är himla trist. De sänds också på kanaler som man måste betala för att kunna se live på datorn så det hade underlättat om man hade kunnat få lyssna på matcherna i alla fall.

Kommentarer

  • Annika Webbmaster
  • Känns som svt duckar på frågan.  Varför sända inte hela matchen? P4 extra sänder ögonblick
  • Hej Micke!

    Det här forumet är till för att ge support på Sveriges Radios webbtjänster och appar. Vi webbutveklare och webbmastrar försöker så gott vi kan att svara även på annat.

    För frågor om varför handbollen sänds som den gör, brukar jag svara ungefär:

    När det gäller vad Radiosporten väljer att bevaka och på vilket vis, får du bäst svar om du frågar dem direkt:
    Kontakta Radiosportens redaktion

    Men eftersom jag utgick från att Moa helst ville ha ett snabbt besked om var hon just då kunde lyssna på det vi trots allt sänder, valde jag att hjälpa henne att hitta till sändningen, snarare än att svara på den konkreta frågan "Varför direktsänds inte damernas matcher från handbolls-VM?"

    Ett rakt svar är "Jag vet inte, för jag arbetar med teknisk support. Hör med Radiosporten!" Jag hoppas att du inte tycker att det är att ducka.

    Om du vill höra hur SVT resonerat när de valt att inte köpa rättigheter för att sända handbolls-VM, så hittar du deras kontaktinformation här:
    Kontakta gärna oss på SVT Sport
    Annika Webbmaster