Dagens Eko kvart i fem

Har en iPhone och tidgare kunde man under "Sök program" leta efter Dagen Eko. Vill kunna spela detta i efterhand och helst kunna ladda ner. Vad göra?

Kommentarer

  • Hej och förlåt det sena svaret!

    Detta behöver vi lösa, men sökmotorn i både appen och på sajten (i grunden samma) är svårjobbade. En riktigt bra sökmotor skulle kräva enormt mycket mer resurser än vad vi tror att vår uppdragsgivare, lyssnarna, tycker att det är värt.

    Därmed inte sagt att det är omöjligt att skruva till det bättre. Om du till exempel skulle kunna begränsa sökningen till "senaste dygnet", skulle ju sökningen Dagens Eko inte ge så många irrelevanta träffar ...

    Jag framför det förslaget till kollegerna som arbetar med apparna!

    Jag har tagit fram en ful-lösning. Eftersom jag vet att Dagens Ekos fullständiga titel på webben och i appen är "Dagens Eko: nyheter, ekonomi och sport", har jag sökt på dagens eko nyheter ekonomi sport och det ger senaste avsnittet som översta träff. Den sökningen ligger sedan kvar i sökhistoriken och jag behöver endast skriva in detta en gång, och återanvänder samma sökning nästa gång jag vill söka upp det.

    Det förutsätter att jag inte söker fler än fem gånger därefter (vilket är lite svårt att undvika med mitt jobb), i och med att de nya sökningarna "knuffar bort" min söksträng ur historiken. Eftersom jag behöver göra om sökningen ibland, har jag experimenterat med hur mycket av orden jag kan ta bort och ändå få senaste sändningen av Dagens Eko. Det går att skriva da ny ekono spor, och få rätt avsnitt i topp. Enklare att komma ihåg är dock en kombination som ger önskad sökträff på plats tre (duger för mig): dagens eko ny sport

    Hoppas att mitt experimenterande kan hjälpa även dig!
    Annika Webbmaster