Da Capo: när kommer det tillbaka?

När kommer Da Capo tillbaka

Kommentarer

  • Ja vi är fler som undrar. Man värkar försöka utrota oss som tycker om gamal musik. Hade varit bra om man kan läsa på programsidorna när ett. Program kommer nästa gång, gäller även p4 dans.
  • Hej!

    Problemet är att vi inte kan gå ut med information innan vi själva vet, men nu har jag hört att programmet förmodligen återkommer den 21 mars 2020!

    Tills dess tipsar jag om att ni kan lyssna på de avsnitt av Da Capo som sänts i P4 Plus de senaste 30 dagarna (nio stycken just nu).
    Annika Webbmaster
  • Jag har en moster 94 år som tycker om da capro men vill att det går tidigare på kvällen ca 21. Hoppas på intresse på detta inlägg.systerdotter.
  • Hej Engelie!

    Detta forum är till för att ge teknisk support på våra webbtjänster. Önskemål om tablån hänvisar jag därför till Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se

    Och eftersom jag nu är webbmaster, ger jag tips om detta!

    Tvärtemot vad många tror, använder de flesta äldre personer internet numera. I gruppen 75 år och äldre, använder sju av tio internet, men bland dem som är födda på 1920-talet, är andelen förstås lägre.

    Kan din moster eller någon i hennes närhet (exempelvis hemtjänsten eller personal på ett serviceboende) spela upp ljud via en dator, surfplatta eller mobil? I så fall finns det möjlighet att lyssna på Dacapo när det passar din moster och jag ger gärna tips som gör det enklare för henne eller för den som eventuellt kan hjälpa henne att nå programmen!

    Jag vill även tipsa om kanalen P4 Plus som riktar sig till äldre lyssnare. Den är i första hand en webbkanal, men i Stockholmstrakten går det att lyssna under förmiddagarna i kanalen P6, frekvens 89,6 MHz.

    Som sagt förstår jag att det var sändningstiden i FM frågan gällde, och om den är det Lyssnarservice du bör återkoppla till.

    God fortsättning!
    Annika Webbmaster