Jag saknar Da Capos påskspecial

Hej! När publiceras gårdagens påskspecial av Da Capo på SR Play?

Kommentarer

  • Hej Peter!

    När sändes detta? Och i vilken kanal?

    Jag hittar inte programmet i våra vanliga tablåer och undrar om det kan vara ett program som sänds i kanalen P4 Plus?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika! Det påannonserades av Anders Eldeman i slutet av lördagens program och skulle enligt uppgift sändas på Annandag Påsk kl 19.30. Mvh Peter
  • Tack!

    Ja visst säger han det, hör jag här:
    https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1043985?programid=971&start=2960
    Senaste programmet, framspolat till 49 minuter och 20 sekunder

    Jag hör med min kollega Marie Nilsson, som vet det mesta om P4:s tablå, varför programmet uteblev och ifall vi kommer att sända det trots att påsktemat är tidsbundet. Da Capos musik har ju inget bäst-före-datum ...
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Anders Eldeman är en man med god framförhållning, och denna gång var den lite för god. Vi ändrade tablån för P4 för två veckor sedan, 19/3, eftersom SHL-matchen fick ändrad starttid och Sportextra behövde förlänga sin programtid.

    Det är sådant vi gör rutinmässigt och Anders Eldeman fick information om det. Tyvärr annonserade han ändå i programmet att det skulle sändas ett påskspecial på annandagen, vilket berodde på att det program du hörde nu i lördags var producerat långt i förväg.

    Marie som arbetar med tablån hälsar:
    Nu har vi lagt in ett Da Capo på Kristi himmelfärdsdag 10/5 och hoppas att inget ändrar på detta!

    Det är alltså inte du som letar dåligt eller appen som inte fungerar ... Tyvärr, för i båda de fallen hade det ju gått enklare - men att trolla fram ett program vi inte har sänt, det övergår min förmåga!

    Tack för att du hjälpte mig att förstå problemet.

    Annika Webbmaster

    PS:
    Vet du om att det finns ett par Da capo bland P4 Plus-programmen? I skrivande stund finner jag fyra stycken här:
    Alla avsnitt från programmet P4 Plus
    (Icke att blanda samman med programmet P4 Plus med Ulf Elfving)
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika! Det förklarar saken. Och tack för tipset om programmen i P4 Plus! Mer Da Capo åt folket! :-) Mvh Peter