Carplay - svart i rutan!

Alla appar i Carplay funkar utom Er som nu helt plötsligt inte dyker upp i ”rutan” när man trycker på SR-symbolen!? Svart ruta alltså! Eftersom alla andra appar funkar, således även skärmen, gissar jag på en bugg av något slag! Upptäckte detta i måndags denna veckan.

Kommentarer

  • Tack, det var du först med att rapportera in.

    Vi har gjort en del förändringar i hur bilder laddas som kanske har med detta att göra. Jag ber app-teamet kolla på det.
    Annika Webbmaster
  • det var du först med att rapportera in

    Nu är vi två! Nyss fick jag själv något liknande - men i min vanliga Sveriges Radio Play på Iphone. Efter att ha svept bort appen och startat om den, fungerade den igen, så jag vet inte riktigt vad som hände.

    Fungerar appen Sveriges Radio Play som den ska på mobilen?
    Annika Webbmaster
  • Nu funkar det i bilen igen!
  • Skönt!

    I det här fallet löste det sig "av sig självt", men vi vill förstås minska risken för att du och andra lyssnare drabbas framöver. De kolleger som arbetar med CarPlay har därför undersökt det här och funnit ett par stabilitets-problem som nu åtgärdats i den version som nyss skickat in till Apple för godkännande.

    Vi är inte helt säkra på att det vi förbättrat verkligen har med ditt fel att göra, så om felet återkommer, vill vi veta det! Just för CarPlay, som ni är färre som använder än vår vanliga app, är vi extra tacksamma för snabb återkoppling när något är fel.

    Trevlig helg och tack för att du fått oss att göra appen lite bättre!
    Annika Webbmaster