Byta P4-ort

Försöker att byta från Stockholm till Göteborg som default ort vad gäller P4 men detta fungerar inte. Radio-buttons för andra orter än Stockholm är utgråade.

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej
    Är det via bildens länk du försöker. När jag klickar på en annan kanal fäster valet och den kanalens sida kommer upp. I Internet explorer. Är det så du gör utan att det fungerar?
    Mvh

    Bifogad fil:

  • Hej
    Jag klickar på rutan med P4 och då är det inställt på P4 Stockholm. Klickar sedan på Byt vid ”droppen” och inget händer. Har försökt både droppen och Byt. Kunde tyvärr inte lägga in min bild.
    Cathairna

  • Hej Catharina!

    Med Byt, menar du ordet "byt" bredvid droppen? Testa i så fall ordet byt i toppen av sidan (se min bild).

    Bytet i den svarta rutan med kanaler (droppen) har visat sig skapa problem i Internet Explorer, vilket vi arbetar för att lösa.

    Om även det byt som jag har markerat med en grön pil ger problem, så hör av dig!

    Lyssna på P4 Göteborg (och andra kanaler) kan du göra via denna sida:
    http://sverigesradio.se/sida/allakanaler.aspx

    Du kan även gå till p4 Göteborgs sida:
    http://sverigesradio.se/goteborg/

    Annika Webbmaster
  • Tack - nu funkar det.

    Hälsningar
    Catharina

  • Skönt!

    Annika Webbmaster
  • Hej ! Jag kan inte byta P4-kanal på min iPad. Den ligger fast på Stockholm . Vad gör jag för fel? Tacksam för hjälp.
  • Hej Thomas!

    Är det på vår hemsida det blir så, eller är det i appen Sveriges Radio Play (som du med Ipad hittar om du söker efter Iphone-appar i Itunes):
    Sveriges Radio Play i Itunes

    På hemsidan finns det ett par olika ställen där det går att byta detta, som du kan se i de äldre inläggen här ovan. Det ser inte riktigt likadant ut på din skärm, men jag undrar om du har hittat till och testat dessa olika varianter?

    Annika Webbmaster
  • jag undrar om du har hittat till och testat dessa olika varianter

    Jag vill alltså veta om problemet är att du inte ser var du kan ändra kanalen, eller om du hittat dit, men själva bytet inte fungerar!
    Annika Webbmaster
  • Jag har inte varit inne på er app utan gjort det på vanliga webbsidan och alltså på iPad. Längst uppe till vänster vid de tre vågräta strecken där det står Meny har jag tryckt. Då har det fallit ner en lista och då har jag tryckt  på Byt P4-kanal. Där är Stockholm ibockad bland en massa orter. Där kan jag inte trycka på Göteborg
  • Bra beskrivet!

    Att byta kanal där ska fungera i Ipad och vi har inte kunnat återskapa ditt fel.

    Vi har dock ett ställe till där du kan byta kanal. Testa om det fungerar bättre! Om du är inne på vår förstasida, https://sverigesradio.se, och bläddrar ned på sidan tills du kommer förbi nyheterna, så ser du ett svart parti med olika länkar till kanaler. Där finns en P4-kanal (troligen Stockholm hos dig), och möjlighet att byta P4-område, se bild:

    Berätta om det blir någon skillnad!

    Annika Webbmaster
  • Det går inte heller här
  • Synd!

    Vi kanske inte kan lagra webbplatsdata hos dig? En anledning skulle kunna vara att du blockerar cookies och webbplatsdata. Se vad du har för inställningar här:
    Inställningar > Safari > Blockera cookies. Om du har "blockera alltid" har vi ingen möjlighet att lagra vilken kanal du föredrar.

    En annan anledning skulle kunna vara att du, medvetet eller av misstag, använder dig av Privat surfning. När Privat surfning är aktiverat visas Safari med svart eller mörk färg istället för vitt eller grått, se här:
    Slå på eller av Privat surfning på iPhone, iPad eller iPod touch

    Hjälpte detta?
    Annika Webbmaster
  • Nu gick det. Skönt .  Jag tog bort privat surfing . Tack för hjälpen !
    Bästa svaret
  • Men så bra att det var så pass enkelt!

    Tack för att du berättade hur det löste sig, så att jag och mina kolleger snabbare tipsar om detta nästa gång lyssnare rapporterar in liknande problem.
    Annika Webbmaster
  • Första gången jag spelade P4 i SR PLAY på Android fick jag välja och då  testade jag P4 Dalarna. Men sedan får jag inte valet igen. Hur byter jag vilken P4 jag vill lyssna på?
  • Hej!

    I Play-appen gör du så här:
    1. Gå in under Min sida i nederkanten
    2. Välj Inställningar & hjälp
    3. Där finns möjlighet att byta
    På Android (men inte på Iphone) går det också att byta genom att trycka lite längre på "P4-sockerbiten" i toppen av appens startsida. För lyssnare som har behov av att ofta växla mellan olika P4-kanaler, är det fötstås praktiskt!
    Annika Webbmaster