Byta P4 Kanal i appen för ios

Hej
Hur byter man lokalradio i appen SR Play?
Vi vill ha möjligheten att lyssna på P4 Väst när man är i Bohuslän

Kommentarer

  • Hej Roger!

    I den senaste versionen av appen, 20.5.3, kan du byta P4-kanal genom att långtrycka på den rosa "P4-sockerbiten" på appens startsida.

    Hör av dig om du behöver en tydligare beskrivning!
    Annika Webbmaster
  • Samma problem, får inte igång P4 Gotland i direktsändning, sockerbiten landar på radio Stockholm
  • Hej Lennart!

    Är detta appen för Iphone? Håll kvar fingret på P4-kvadraten tills ett nytt lager öppnas, där du kan byta. Eftersom de ligger i alfabetisk ordning, får du sedan skrolla uppåt på den sidan för att "förflytta dig från Stockholm till Gotland".
    Annika Webbmaster
  • Jag kan inte heller få in rätt P4 kanal i iOS appen. Jag har valt P4 Östergötland i listan ”Byt kanal”, men när jag går in i direktsändningar (sportextra) så får jag P4 Stockholm med deras lokala nyheter och trafikrapporter.
  • Andra lyssnare och någon kollega (som inte arbetar med appen) har också rapporterat in detta problem, men vi som felsöker har inte lyckats återskapa det.

    Däremot har vi, tack vare lyssnaren Fredrik, hittat ett sätt att starta P4 som inte ger detta fel. Du ska starta det på samma knapp som du använde för att välja kanal!

    Fredrik skriver:

    Jag tror att jag har hittat felet, eller i alla fall hittat ett sätt att undvika det. Jag brukar välja att klicka där nere där det står ”direkt” (gulmarkerad) och då får jag radio Sthlm. I lördags så klickade jag istället där uppe (rödmarkerat) och då fick jag in rätt lokalkanal. Jag provade flera gånger med två olika iPhones. //Fredrik

    Jag hoppas att även du blir avhjälpt av metoden att starta din egen P4-kanal med snabbvals-knappen (eller "kanal-sockerbiten" som vi själva kallar denna knapp)!

    Trevlig lyssning - utan trafikrapporter från oss här i Stockholm!
    Annika Webbmaster