Bugg: Mediaspelaren fastnar

Hej! Mediaspelaren i webbläsaren går inte att få bort om innehållet som spelats i den har tagits bort. Jag hade lyssnat på ett avsnitt av elektroniskt i P2 och då det innehöll upphovsrättsskyddat material togs avsnittet bort efter 30 dagar. När jag nu öppnade sverigesradio.se ligger spelaren kvar med en stora ruta om just de 30 dagarna och den rutan, inkl. spelaren, ligger kvar hur man än scrollar. Det var först när jag klickade på ett annat ljudklipp den försvann. Jag har film på det, om någon vill se. iOS 13.5.1, iPhone 11 Pro.

Kommentarer

  • Hej Petter och förlåt att du inte fått svar tidigare.

    Det du beskriver är inte ett fel, utan som det är tänkt att det ska fungera. Det avsnitt, ljudklipp eller den kanal du senast lyssnade på ligger kvar i spelaren tills du startar ett annat ljud. I det här fallet var det mest förvirrande och inget du hade nytta av, men om du till exempel har lyssnat på ett halvt avsnitt av Sommar & Vinter i P1 och enkelt vill fortsätta lyssna där du senast var, är det ju praktiskt!

    den rutan, inkl. spelaren, ligger kvar hur man än scrollar
    Detta har jag inte kunnat återskapa. Hos mig stuvas spelaren undan om jag skrollar nedåt, så att den inte skymmer sidans innehåll - men om jag laddar in en ny sida, eller navigerar uppåt, så dyker den upp igen, inklusive detta meddelande:

    Så sättet att få bort det är att lyssna på något annat. Om du till exempel väljer att lyssna på P1, P2 eller någon annan kanal, slipper du känslan av att "det där nere i spelaren är gammalt", eftersom en kanal ständigt förnyas.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster