Bra med sortering på Min lista!

Hej,

Äntligen finns funktionen sortering av radioinslag på Min lista! Jättebra! Det har man ju väntat på!

Det var rörigt på listan i några dagar men man anade att det kanske var någon ny uppdatering på gång.

Väldigt bra!

/Sandra

Kommentarer

  • Bra att du gillar den!
    Vi har en bugg som gör att sorteringen inte alltid 'håller', men vi ska fixa den så snart vi kan.

    mvh
  • Yes! Toppen!

    Förslag på ytterligare förbättring: Ersätt "Spela alla" (som automatiskt börjar med första inslag på listan) med en på/av toggle som gör att nästa inslag spelas automatiskt oberoende av vilket man spelar. Man kan då lägga dem man just nu vill höra under ett inslag och spela detta samtidigt som man låter andra sparade inslag man vill höra vid senare tillfälle ovanför det spelade inslaget. Bra om man t.ex inte vill råka börja på ett längre program, tex dokumentär eller sommar/vinter i P1 när man har begränsad tids tex.

    Keep up the good work! 😀
  • Hej
    Jag ska framföra förslaget.

    mvh
  • Mjo, ganska ofta den inte "håller" faktiskt, så det vore nog bra!

  • Hej!

    Nu gällde ju detta vår hemsida, men en liknande funktion finns även i appen Sveriges Radio Play, och även där vore det ju bra att kunna starta en automatisk uppspelning från en annan plats i listan än det översta avsnittet, så jag framför förslaget även till app-teamet.

    Tack för att ni vill hjälpa oss att skapa bättre lyssningstjänster!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag har inte hittat den här sorteringsfunktionen i appen. Ser bara att man kan flytta avsnitt ett och ett manuellt och jag har väldigt många avsnitt i min lista. Finns det ingen funktion så att man kan sortera t.ex. efter avsnitt eller datum?

    Mvh
    Ida
  • Hej,

    Jag undrar över lite samma sak, kan man bara flytta ett avsnitt i taget?
    Varför lägger sig alla nya inslag sist i listan, borde dom inte hamna överst? Eller finns det någon inställning för det? Finns det en gräns för hur många inslag man kan spara?

    /Sandra
  • Jag har också problem med sorteringen i listan. När jag lägger till program d hamnar de var som helst i Min lista och sedan måste jag leta runt efter dem. Jag hade önskat en funktion där jag kan välja hur listan sorteras, t ex på program eller på sändningsdatum. Och att nya program lägga till konsekvent i slutet av listan.
  • Hej!

    Det kan möjligen finnas vissa skillnader mellan Android och Iphone, men på det hela taget är list-funktionen likadan.

    Jag svarar jag som jag tror att det fungerar, men återkommer när jag har stämt av med mina kolleger.

    Jag börjar med ett tips:
    Det går att börja lyssna från en annan plats i listan än det översta avsnittet. Denna metod fungerar även för Nedladdat, Toppnyheter, Nya avsnitt från program du följer och andra ställen där det går att välja Spela alla:

    1. Starta listan med Spela alla-knappen, därefter kan du pausera uppspelningen om du inte vill höra listans första avsnitt (igen)
    2. Bläddra framåt, antingen med nästa-symbolen (se bild) eller genom att svepa till vänster

    3. Upprepa tills du kommer till önskat avsnitt, och starta uppspelningen därifrån, så kommer de avsnitt som ligger efter i listan spelas upp automatiskt.
    Med den metoden blir det ju lite enklare, eftersom ni endast behöver sortera den del av listan ni just då vill lyssna på. (De avsnitt jag sedan har hört tar jag alltid bort från listan, för ju längre listan blir, desto svårare är den ju att sortera - men det är väl en självklarhet ...?)

    Idas frågor/förslag om att kunna hantera avsnitten smartare, sortera efter datum och flytta flera avsnitt åt gången är ju helt klart förbättringar som även vi själva skulle vilja utveckla, men inte har hunnit med än.

    Sandra frågar detsamma, med tilläggen om det går att styra var avsnitten lägger sig (nej) och om det finns en gräns för hur många avsnitt som kan läggas i listan (nej, inte vad jag vet)

    Mias listas inkonsekventa beteende, där programmen lägger sig lite hur som helst, kan jag inte svara på, för jag har bara sett att de lägger sig längst ner. Jag kollar med mina kolleger.

    Helt klart är att ni alla är inne på att Min lista visserligen är bra, men att det med mer flexibilitet och enklare sortering kan bli så mycket bättre. Och det håller vi med om. Jag vågar inte lova vad som händer framöver,men jag lovar att vi kommer att arbeta vidare med Min lista, för vi vill ju att det ska vara så enkelt som möjligt att ta del av våra program!

    Tack för återkoppling och hoppas att ni har nytta av tipset om att svepa förbi ett antal avsnitt och starta lyssningen där ni vill.
    Annika Webbmaster
  • Hur gör man för att ändra ordning en i listan i appen? Ser funktionen i hemsidan men ej appen.
    Ett tag verkade det som avsnitten hamnade i den ordning jångla till dem men så är det vis inte heller.
  • Hej Anton och förlåt att du inte fick svar!

    Gör så här:
    1. Tryck på Ändra uppe i högra hörnet av min lista
    2. Tryck på de tre vågräta strecken till höger om det avsnitt du vill flytta och dra det till önskad position
    3. Välj Klar
    Om det inte fungerar som jag beskrev, så berätta vad du har för telefon eller surfplatta!

    Jag ber åter om ursäkt över det sena svaret.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Har vi någon uppdatering på om det går att fixa en sorteringsfunktion. Hade varit bra om man kunde sorterat efter datum, program och vilken ordning man lade till den i.

    Som jag förstått det borde den sistnämnda funka, men det gör den inte. Nya avsnitt som jag lägger till hamnar hummer om buller, ofta någonstans i mitten (jag har android). Det hade varit bra om de åtminstone kunde hamna längst ner.

    Tack på förhand!

  • Hej och förlåt att du inte fått svar tidigare!

    Som jag förstått det borde den sistnämnda funka, men det gör den inte. Nya avsnitt som jag lägger till hamnar hummer om buller, ofta någonstans i mitten (jag har android). Det hade varit bra om de åtminstone kunde hamna längst ner.
    Vi har inte kunnat återskapa felet - och det gäller även ett par andra fel - som du har varit ensam om så vitt jag vet:Gemensamt för de här felen är att de rör hur appen lagrar och visar upp "vad du gjort med ett avsnitt".

    Gissningsvis har något gått fel i just din app. Någon liten del av appen är inte som den borde vara. Det är inte ett tillräckligt stort fel för att appen ska sluta funka helt, men tillräckligt allvarligt för att ge märkbara problem Sånt kan ske till exempel om uppkopplingen går ned just medan appen uppdateras. (Det kan dessutom ha skett för länge sedan men ställt till med problem först i senare.)

    Ibland kan sådana fel försvinna när vi bygger om den del av appen som ger problemet. Har vi riktig tur kan det bli så hos dig i och med nästa version av appen. I den har vi nämligen byggt om databashanteringen för avsnitt, vilket skulle kunna vara det ställe där felet finns. Den versionen (20.6.1) kom som beta igår, men vi stoppade utrullningen efter vid 400 nedladdningar när vi fann ett problem med just denna databasförändring. En bättre version (20.6.2) väntar på ok från Google och jag hoppas att vi får ut den som beta under dagen!

    Men att fel löser sig på det sättet är nog rätt ovanligt, och tyvärr brukar det mest effektiva vara att helt avinstallera appen och sedan ladda hem den på nytt, eller möjligen att radera app-data. Rent praktiskt innebär dock båda metoderna att nedladdade avsnitt och historik försvinner, så jag förstår att det inte är ett så lockande alternativ för dig som har stor nytta av historiken (när den fungerar).

    Med det sagt vill jag passa på att önska trevlig midsommar och säga att jag förstås är nyfiken på om dina olika märkliga fel försvinner i den nya versionen. (Jag tror inte att de gör det - men jag hoppas!)
    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Väldigt bra att man kan lyssna från vilket radio inslag som helst i listan nu! När man sparar inslag så hamnar de längst ner på listan i dator versionen, men man kan ju välja att lyssna på dem där också och efterkommande inslag spelas upp. Nu behöver man inte flytta upp dom först, jätte bra!