Bra att det nu går att spola tillbaka i direktsändningar

Mkt. bra att slippa vänta på att klippet läggs ut efter sändning för att lyssna om ett inslag.

Kommentarer

  • Härligt att du har upptäckt detta själv, trots att vi inte har gått ut med informationen på bred front ännu!

    Bra att veta: Än så länge fungerar detta inte i alla webbläsare, utan "bara" i Chrome (desktop och Android), Edge (desktop och Windows phone) och i Internet Explorer 11 på Windows 8 och högre.

    Vi behöver trimma in dessa funktioner ytterligare, men redan som det fungerar nu är det ju verkligen ett lyft!

    Själv uppskattar jag nog mest att jag kan pausera direktsändningen (om jag till exempel får ett telefonsamtal) och att jag, om jag sätter på radion och hör ett spännande avsnitt, har möjlighet att lyssna från start!

    Annika Webbmaster
  • För min del upptäckte jag alldeles nyligen att detta funkar även i min AjPhån - en underbar nyhet som jag längtat efter ända sedan app-radion kom! Jag var då van vid funktionen TimeShift i digitalTV-boxarna och förvånades över att denna underbara funktion inte genast även hängde med in i "radio-app'araten".

    Fråga

    • Hur stor bufferkapacitet har den?

    Den TV-box som har mest hittills klarar 90 min.

    • Funkar den kanske inte så att det är phånen som buffrar utan att det är MIN mottagning som buffras längre bak i teknikledet?

    Är hur-som-helst nyfiken på hur den funkar och vilken kapacitet den har!

    STORT TACK för ert starka utvecklingsfokus!!

  • Hej Erik!
    I appen är det max 3 timmar bakåt du kan hoppa. Tekniken heter HLS och den delar upp ljudet i delar som laddas ner. Du laddar alltså inte ner en tre timmar lång buffert till din iphone. Du kan läsa lite mer om tjänsten här:
    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?pro...
    Texten är inte helt aktuell eftersom det numera funkar i fler webbläsare inklusive våra appar.
    Kul att du gillar funktionen!

  • Hej Erik! ett litet tillägg: för iOS-appen så är bufferten som laddas ned i telefonen mellan 75-900 sekunder lång (beroende på om man är i live- eller catchup-läge).

  • Kents inlägg har flyttats till en egen tråd:
    Svårt att höra program

    Annika Webbmaster