Borttagen nyhetssändning

Hej.
Jag har sökt efter en nyhetssändning "Ekonyheter" kl. 11 i P1 den 22 oktober 2015.
Vad jag ser så är just den sändningen borttagen från Sveriges radio. Inga andra sändningar är borttagna denna dag eller dagarna före och efter.

Jag skulle vilja veta mer om varför just denna sändning är borttagen, när den togs bort och om det går, av vem.
Det står på Sveriges radios hemsida att sändningen kan innehålla upphovsrättsskyddad musik, men det gör den inte.

Kommentarer

  • Hej Robban, nu svarar jag inte för Sveriges Radios del men kan informera om att just den sändningen innehöll den första nyhetsrapporteringen i Ekot om skolattacken i Trollhättan.
  • Hej och tack för ditt bidrag.
    Ja jag vet det men det är ju inte anledning varför sändningen inte finns kvar. 😃

  • OK. Nej, det var inget svar på varför-frågan. Under "Alla sändningar" sparas inte precis alla sändningar. Menar du att just denna sändning legat uppe tidigare och nu tagits bort?
  • Ja, det menar jag.
  • Hej
    Det vore snarare underligt om den sändningen fanns kvar. Det normala är att sändningar raderas efter 30 dagar. Enda undantaget är Ekot kvart i fem.
    Som också finns för 22 oktober 2015
    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/621485?programid=4540
    Det som däremot sparas är ljudklipp i artiklar, och många den dagen handlar om händelserna i Trollhättan
    http://sverigesradio.se/sida/textarkiv.aspx?programid=83&date=2015-10-22
    Mvh