Början på Dagens dikt är kapad

Hej!

Det verkar som om de första sekunderna av Dagens Dikt har klippts bort på sistone i podversionerna. Lite synd!

Kommentarer

  • Hej!

    Vi missade att tacka för att du rapporterade in detta!

    Jag hoppas att du har märkt en förbättring, även om vi delvis har kvar problemet. Det vi har gjort är att lyfta fram en kortare variant av Dagens dikt, den nedladdningsbara med musiken bortklippt (MP3), istället för den automatiskt inspelade med musiken kvar (AAC). Och det är ju inte en idealisk lösning, eftersom musiken är tänkt att samverka med lyriken, men det är bättre än att vi hela tiden tappar bort inledningen till dikterna.

    Jämför här, dagens Dagens dikt:
    Litteraturveckan i P1: "Etude för sommarvind" av Claes Andersson

    Den blå play-knappen ger en 1:12 lång version, men det finns även en 5:30 lång variant - som har avkapad början.

    Felet beror på att vårt inspelningssystem inte lyckas starta inspelningen direkt efter den mycket korta programpunkten Tolvslaget som föregår Dagens dikt, utan först vill ge Tolvslaget en hel minut av P1:s tablåtid.

    Vi håller på att skissa på en bättre lösning.

    Tack igen för att du rapporterade in felet!
    Annika Webbmaster
  • Så lite så, tack för att ni jobbar på det! Har helt klart blivit en förbättring, även om det bästa varit om det alltid funkade med musiken. Hoppas ni får till det tekniska så småningom.