Borderline City

Hej!
Jag letar efter ett av era humorprogram, Borderline City, som gick år 2008 (?).

Det var så himla toppenbra och ett av få humorprogram på radio, som överhuvudtaget fått mig att skratta när jag lyssnat på! det!!

Jag klickade på länken: sverigesradio.se/p3/borderline, men "sidan hittades inte"

Går det att få tag på detta program någonstans?
Jag menar, att någonstans borde det gå att hitta, så man kan få lyssna igen?

Snälla, hjälp! 😀

Tack på förhand
Angie

Kommentarer

  • Hej Angie!

    Tyvärr hittar jag inget från programmet som går att lyssna på idag. Det stämmer att det sändes 2008, närmare bestämt i P3 onsdagar kl 16.08, mellan den11 juni och den 13 augusti, så det var inte någon långvarig serie:
    Deniz och Fille befolkar Borderline City - nytt humorprogram i P3
    (pressinformation från 2008)

    Dessutom ser jag att det sändes avsnitt i början av 2009, men om det är repriser av sommarens avsnitt eller nya avsnitt, vet jag inte.

    Du kan höra en hel del av både Deniz och Felipe "Fille" Leiva Wenger i andra program som finns på vår webb. Här ett av de senast sända med Deniz:
    Yassi blev sönderstressad och kraschade vid 33 (Tendens)

    Fille är bekant för sin karaktär Lilla al Fadji:
    https://sverigesradio.se/lillaalfadji

    Men Borderline City ...? Tyvärr inte. Om du inte har möjlighet att lyssna via Svensk mediedatabas:
    https://smdb.kb.se/catalog/search?q=%22borderline+city%22&sort=OLDEST

    För att göra detta behöver du skapa ett konto hos Svensk mediedatabas, vilket går om du:
    • studerar eller forskar på högskolenivå
    • är författare eller journalist
    • gör research inför konstnärlig verksamhet
    • behöver förbereda undervisning eller föredrag (lärare, föredragshållare)
    Läs mer här:
    Om Svensk mediedatabas

    Lycka till och trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Tack så mycket för svaret, även om det, NEJ, inte hjälper mig 🙁

    Lilla al Fadji känner jag till och tycker tyvärr inte speciellt mycket om.
    Något konto hos Svensk Mediedatabas kan jag inte skapa pga deras villkor.

    Tråkigt att program inte sparas för allmänheten för framtiden.

    Önskar en trevlig vecka och Glad påsk i alla fall!

    /Angie

  • Tack detsamma!

    Jag ser till att P3:s utbudsansvariga får del av detta, så att de kanske kan låta Borderline city sändas i repris framöver. Dessutom är det bra att veta att BC var speciellt (ett av få program du verkligen skrattat åt) när de beställer humorprogram i framtiden!
    Annika Webbmaster
  • Oj, va gulligt av Dig!
    Jättestort tack!!

    Ser fram emot en repris då 😉

    /Angie
  • För säkerhets skull:
    Jag har alltså bara tipsat P3:s utbudsansvariga, Cajsa Lindberg, om att programmet har något speciellt som andra humorprogram saknar. Något löfte om att vi kan reprisera det står inte i min makt att ge ...

    (Jodå, jag noterar smileyn och tror att du inte missförstod mig – men vis av tidigare missförstånd är jag gärna övertydlig!)
    Annika Webbmaster
  • Nej, det gjorde jag inte och
    helt ok, jag förstår Dig 😀

    /Angie