Bookmarks i sändningar

Vissa sändningar är svåra att hoppa runt, speciellt extrasändningar och presskonferenser.
Iden är att journalisten kan sätta bookmarks i sändningen så man kan se när ett nytt ämne/ny talare etc. börjar. I extrasändningen kan man också visa var själva sändningen börjar (så man kan hoppa över pausemusiken enkelt).
Extra pluss till iden skulle ju vara om appen kan börja spela från ett bokmärke direkt i en länk. Då skulle det gå att använda effektivt på sociala medier och annat.

Kommentarer

  • Hej Mikael!
    Vi håller faktiskt på med tester av just denna funktion på sajten. Testet kommer innebära att man exempelvis spelar upp en lokal kanals nyheter i följd och sen snabbt hoppa framåt till nästa inslag om man vill. Om vi kommer införa detta i större format och på fler  ställen vet jag dessvärre inte ännu. Det beror nog mycket på hur testen utfaller skulle jag gissa.
  • Tack, blir spännande att se!
    Som du säger kanske det blir svårt att implementera överallt.
    En ide kanske kan vara att om lyssnare gör egna bookmarks (t.ex genom en startPlayingAt parameter), så kanske det skulle gå att fånga upp på er sida. Många som börjar spela på ett givet ställe kanske skulle kunna bli "populärt avsnitt".
  • Det är en tanke! Vi får se hur det utvecklar sig. Tack för respons och bra tips!