Länkar till P4 Bjällerklang och P2 Klassisk jul för Squeezebox

Hej på er. Vilken är länken jag ska använda för att lyssna på Bjällerklang 2018 hemma i vår Squeezebox?
Och; när börjar ni sända?

Kommentarer

  • Hej!

    Sändningarna drog igång klockan 10, och om du vill lägga in kanalerna manuellt, kan du använda denna länk:
    P4 Bjällerklang
    https://sverigesradio.se/topsy/direkt/3034-hi-mp3.m3u

    Jag passar på att lägga ut länken till vår andra julkanal också, och lägger till det i rubriken, så att andra som undrar får hjälp!
    P2 Klassisk jul
    https://sverigesradio.se/topsy/direkt/3036-hi-mp3.m3u

    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Har sökt P4 Bjällerklang i min squeezebox lista över kanaler. Kanalen finns inte.
    Länkarna fungerar inte, får bara till svar att den hittar inte något med den adressen.

    PO
  • Har samma problem med vår squeezebox. Kan ej hitta kanalen trots att det gått bra tidigare år.
  • Testa samma länkar, men med http istället för https i början:
    P4 Bjällerklang
    http://sverigesradio.se/topsy/direkt/3034-hi-mp3.m3u

    P2 Klassisk jul
    http://sverigesradio.se/topsy/direkt/3036-hi-mp3.m3u

    Hoppas att det fungerar bättre hos er!
    Annika Webbmaster
  • Här står det hur ni lägger till en kanal i Squeezebox radio. Om den inte går att följa, så berätta vad det gäller för modell och var beskrivningen skiljer sig från verkligheten, så försöker vi hjälpa er att lösa det!
    Adding my own radio stations to Squeezebox Radio
    Annika Webbmaster
  • Hej. Men det borde gå att hitta kanalen från själva squeezeboxen också? Det har gått tidigare år. Men i år hittar jag den inte.

    Nåt tips?

    Mvh anette
  • Hej.

    Ingen av länkarna fungerar.
    Det har tidigare inte varit så här svårt att ansluta till Bjällerklang.
    Tidigare år har de funnit i den lista över tillgängliga stationer som är möjliga att ansluta mot. Detta år existerar varken P2 eller P4 av programmet i listorna.
    Min squeezebox har ingen koppling mot dator utan står helt fristående i nätet.
  • Samma med min, fristående. Inga svar från SR?
  • Hej!

    Tidigare år brukar Tunein lägga till våra julkanaler i sitt utbud, men i år fungerar inte det. När vi frågat dem vad det beror på har vi fått besked om att de sedan i somras har slutat acceptera nya stationer.

    Jag följer upp detta, för även om det stämmer att det inte går att lägga till nya kanaler, så kanske det går att "aktivera" de julkanaler vi tidigare har haft. Åtminstone P4 Bjällerklang lyckas jag finna i deras utbud, så kanalen verkar ju egentligen inte ha försvunnit, se här:
    https://tunein.com/radio/P4-Bjllerklang-p565930/

    Även till fristående Squeezebox-modeller kan ni lägga till egna stationer. Som jag skrev ovan, så hjälper vi er gärna, men vill då veta vad det gäller för modell, så att vi kan ge en tydligare beskrivning!

    Allmänt - gör så här:
    1. Logga in på mysqueezebox.com med en webbläsare på datorn
    2. Klicka på fliken Favoriter
    3. Vid Lägg till favoriter lägger du till kanalenens namn
    4. Skriv in adressen för kanalen och klicka på Lägg till
    Kanalen du själv lagt till finns nu "i molnet" och går sedan att hitta under Favoriter i menyn i din Squeezebox-radio. Du kan behöva starta om radion för att favoriterna ska uppdateras.

    Adresserna som ska användas under punkt 4 är dessa:

    P4 Bjällerklang
    http://sverigesradio.se/topsy/direkt/3034-hi-mp3.m3u

    P2 Klassisk jul
    http://sverigesradio.se/topsy/direkt/3036-hi-mp3.m3u

    Om detta inte går att följa, så berätta var det blir problem, och vad det gäller för Squeezebox-modell (Squeezebox Touch, Squeezebox Radio, Squeezebox Duet, Squeezebox Boom, Squeezebox Classic etc), så att vi har större möjlighet att hjälpa er!
    Annika Webbmaster
  • Hej

    Var hittar jag modellnummer?

    Pid?
    P/N?
    M/N?
    Annat? Finns en massa bokstäver/siffror på etiketten undertill.

    Tack

  • Är det för att registrera produkten, så bör du inte behöva mata in det manuellt. På den sidan kan du, istället för att skriva in serienummer, välja från en färdig meny.

    Under Select Product Cathegory väljer du Speakers and Sound

    Under Select Product Cathegory väljer du Network Music Player

    Under Select Product  väljer du rätt produkt. Du får hjälp av bilder.

    Så här kan det se ut:

    Har du valt på det viset, så behöver du alltså inte hitta modellens nummer. Eller, det är vad jag tror - men jag torrsimmar lite här, eftersom jag inte har någon Logitech-produkt att registrera ...

    Annika Webbmaster
  • Ang tunein, under alla sr-kanaler syns inte bjällerklang?
    https://tunein.com/radio/Sveriges-Radio-a33815/

    Kan det ge nån ledtråd?

    Tyvärr funkar inte kanalen för bjällerklang från förra året. Hade den lagrad, men nu är det ett felmeddelande.

  • Jag har nu hört av mig till en kontakt på en annan avdelning hos Tunein, och poängterat att det inte rör sig om att skapa nya kanaler, utan om att de säsongskanaler som vi haft i flera år ska bli tillgängliga.

    Det svar jag nu fått är mycket mer hoppingivande än det min kollega Karolina fick i förrgår, när vi i princip blev informerade om att det inte skulle kunna gå att nå julkanalerna via Tunein i år.

    Så här skrev min kontaktperson vid 15-tiden:
    please come direct to us with any issues like this and we will resolve them

    Så en lösning ska vara på gång, hoppas vi. Det blir nog en god jul även i år, alltså! Men troligen löser ni det snabbare själva om ni lyckas lägga in kanalerna manuellt ...

    Att lägga in kanaler manuellt är ju, tack och lov, inte något man behöver göra så ofta, men om Tunein-tjänsten av något skäl tillfälligt slutar fungera är det ju bra att lära sig hur ni kan lägga in kanaler själva!
    Annika Webbmaster
  • squeezebox x-r0001

    Tack för att du hjälper! Vet dock ff inte hur man lägger till direkt i squeezebox, när jag inte har den "kopplad" till en dator?
  • Hej Annika

    Fixat! 😀 Tack! (använde länken och la till i favoriter som du skev).

    God Jul!

    Mvh anette
  • Bra jobbat!

    Om det var något av stegen i beskrivningen som du tycker att jag bör förtydliga, så berätta gärna det. Min kontakt på Tunein har inte återkommit och jag ser ingen förbättring.

    Eftersom det inte finns något sätt för oss själva att lösa problemet, så är vi helt beroende av att Tunein gör sin del av processen. Vi kan därför inte med säkerhet veta om och i så fall när kanalerna åter finns i Tunein. Däremot kan vi göra vad vi kan för att hjälpa er att lyssna utan att gå via Tunein.

    Nu kan i alla fall du lyssna på julkanalerna. Hoppas att du känner lite extra glädje över att du lyckades lösa något som verkligen inte är helt enkelt!
    Annika Webbmaster
  • Jag skrev i förra veckan att det nog skulle gå snabbare att själv lägga till kanalerna än att vänta på Tunein, men att jag hade hopp om att de skulle slå på kanalerna även i år.

    Nu har de gjord det! På de plattformar jag har testat Tunein, finns nu (sedan helgen) äntligen julkanalerna med! Ifall någon av er inte finner julkanalerna nu, så hör av er.
    Annika Webbmaster
  • Upptäckte samma sak här hemma igår till familjens stora förtjusning.

    Bra jobbat Annika, tack så mycket! Julen är räddad 😃
  • God jul!

    (Jag hoppas att tomten har överseende med att jag muttrat en del saker som inte varit så snälla den senaste veckan, för det har varit frustrerande att lösningen dröjt!)
    Annika Webbmaster
  • Jag tänker att tomten har en förlåtande karaktär.

    Men det var bra att det gick att lösa från Tuneins håll, blev så krångligt att registrera och fippla.

    Tack igen!