Bjälka ovanpå i app

Hej, jag har läst en inlägg om en trafikolycka i Fredriksberg i början av maj.
Det var en ljudinspelning.
Men sen dess står den bjälka kvar ovanpå i appen.
Och jag kan inte ta bort den bjälka.

Hälsningar,

Ton.

Kommentarer

  • Hej Ton!

    Av din beskrivning att döma, är det inte vår app (Sveriges Radio Play) utan vår hemsida du använder, och den där balken du ser i toppen är vår ljudspelare, där det senaste ljudet du lyssnade på ligger inläst.

    Så här ungefär kan vår startsida se ut i en mobiltelefon:

    Att det du senast lyssnade på finns kvar i spelaren är ju praktiskt om det var ett program du inte hann lyssna klart på och vill höra färdigt eller din favoritkanal som du lätt vill nå igen, men när det gäller en gammal nyhet är det naturligtvis inte samma nytta.

    Eftersom spelaren är det viktigaste på hela vår hemsida, så finns den alltid med (utom kanske första gången du besöker oss), men om du bläddrar nedåt på sidan ska den försvinna och alltså inte skymma något annat innehåll.

    Om det är tråkigt att se denna nyhet om trafikolyckan i Fredriksberg, kan du starta något annat ljud, till exempel en av kanalerna genom att trycka på lämplig fyrkant:

    Vill du sedan inte lyssna, så kan du stoppa ljudet genom att trycka på paus-knappen i spelaren (två lodräta streck).

    Jag känner att detta kanske inte var en riktigt bra förklaring, men om du behöver tydligare svar så är det bara att fråga på! Man ska inte behöva vara någon superteknisk person för att kunna använda vår webbplats.

    Trevlig helg!

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika, förmodligen har du rätt, eller, det måste va så.
    Konstiga är att jag laddat ner en app någon gång, SVT nyheter och via den app jag läste din webbsida.
    Vad jag gjorde nu, kastade den gamla app och ladda ner den riktiga app och nu är allt som det ska.
    Vi är från Holland förresten, vi har sommarstuga nära Strömsdal, bor där fyra sommarmånader, därför vi läser Svenska nyheter, speciellt Dalarna som lokala.

    Tack för hjälp och trevlig helg.

    Ria och Ton Visser
    Wormer Holland.
  • Jag är imponerad över att du skriver så bra svenska!

    Jag vill tipsa om att vi har två olika program på lite enklare svenska, som passar bra för er som vill lära er språket!

    Dels Radio Sweden på lätt svenska som riktar sig till nyanlända och dels Klartext som riktar sig till alla som behöver ett lite lugnare tempo och enklare ord för att de har en funktionsnedsättning. Båda programmen tror jag kan vara väldigt bra att lyssna på om du är intresserad av Svenska nyheter och att förbättra din svenska!
    Annika Webbmaster
  • Tack för komplimangen Annika, också om tipset.
    Men vi klarar oss jättebra med Svenska språket.
    Vi kommer till Sverige för att fira semester redan många år nu och köpte stugan 23 år sen. Vi har Svenska vänner, vi baka bröd med Gravendals hembygdsföreningen och vi åka bussresa då och då med PRO Hörken.
    Och nu hemma i Holland vi kan lyssna på Svensk radio via internet, nyheter, Melodikrysset, da Capo och Språket.

    Det var trevligt att träffa,

    Hälsningar,

    Ton och Ria Visser
    Wormer
    Holland.