Beröm av ”Min lista”

Tack för att ni lagt till funktionen ”Min lista”! Med ”Spela alla”!

Kommentarer

  • Tack Elin!

    Jag framför ditt beröm till app-teamet och hoppas att du får stor nytta av funktionen.
    Annika Webbmaster
  • Håller med Elin om "Min lista" i appen! "Spela alla" är efterlängtad vid matlagning och trädgårdsarbetet.
  • ... och vid bilkörning, arbete vid maskiner, joggingturen, regniga dagar och ... Ja, när helst man vill lyssna utan att det är lämpligt att plocka fram mobilen och mixtra med den!

    Jag framför ditt beröm till teamet.
    Annika Webbmaster
  • ”Min lista”-funktionen är en revolution!

    Bilkörningen blir så mycket säkrare och jag kan göra en spellista med korta klipp innan jag ska sova (lyssnar på Ekot, Ekonomiekot och kulturnytt). Fantastiskt. Har velat ha denna funktion länge.

    En ide till utveckling av funktionen är att när man gjort en lista och tryckt på ”spela alla” så skulle det va smidigt om listan automatiskt läggs i en mapp som heter ”gamla Listor” så slipper man rensa manuellt varje gång man vill göra en ny lista. Men så finns även dom gamla listorna kvar om man inte hann lyssna klart.
  • Hej igen!
    Det skulle även vara jättebra om man kunde ändra om i ordningen på listan (när man är inne i ändra-fönstret) innan man trycker på ”spela alla”

    Och tack igen! Hälsa teamet!
  • Tack för både beröm och bra förslag. App-teamet får del av bådadera!

    Att ändra ordningen är något som fler önskat. Teamet hälsar att de kommer att utveckla sorteringsmöjlighet framöver.

    Möjligheten att spara äldre listor har däremot inte varit uppe förr. Dock har jag sett ett liknande önskemål om att kunna skapa flera olika listor, där exempelvis en är för bilkörning, en annan för att somna, en tredje om man lyssnar hela familjen (etc.), och det behovet sammanfaller på många vis med ditt förslag!

    Kul att du redan har haft nytta av listorna, och jag hoppas att du blir nöjd med den utveckling som kommer!
    Annika Webbmaster
  • Stödjer Filips förslag! Jättebra!
  • Tack för det!

    Hoppas att även du komer att få stor nytta både av den funktion listan har just nu och de saker vi bygger framöver.
    Annika Webbmaster
  • Bra med Min lista. Kul med bra förbättringar.  Bra där!
  • Tack för det, Sverker!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag tänkte starta ett eget förslag i forumet, och sedan hittade jag den här tråden.

    Håller med om att listan är kanon. Vill, som flera andra, ha möjlighet att göra flera spellistor! En lista för program jag vill höra och en till mitt barn tex. Vissa barnprogram (tex radioapan) är typ 2 minuter så när hon lyssnar så får jag springa fram och tillbaka och sätta på nya avsnitt stup i kvarten 😀

    Håller tummarna för fler-spellistor-funktion!
  • Hej och förlåt det sena svaret!

    Det finns en Min lista även på hemsidan, och den fungerar även i mobiler och på surfplattor. Det kanske går att ha barn-listan på den ena och din egen lista på den andra?

    OBS att det finns en inkonsekvens:
    På vår sajt kräver Min lista-funktionen att du "lägger till avsnitten baklänges" för att spela upp en serie i rätt ordning. En serie på tre delar ska alltså läggas till 3, 2, 1 på sajten. I appen ska den däremot läggas till 1, 2, 3 ...

    Kolla för säkerhets skull efter de två fösta avsnitten att det är rätt! I synnerhet om det rör julkalendern eller något annat program många delar, blir det ju bökigt att lägga in allt på nytt för att jag gav fel info.

    Jag vill även passa på att tipsa om Barnradions poddpaket, där vi har satt ihop flera program med olika teman:
    Barnradions poddpaket 3-8 år
    och
    Barnradions poddpaket 9-13 år

    Ibland kan det vara trevligt med listor som Barnradions duktiga redaktörer har satt ihop ...

    Trevlig lyssning och glad påsk!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Liksom en del andra så hade drömmen varit om det är möjligt att skapa rubriker/flera olika listor i appen. Exempelvis ordna separata listor för olika program eller för olika tillfällen som tidigare nämnts. Är det något som planeras eller får jag vänja mig vid tanken av att bara ha en lista? 😀 Tack för en riktigt bra app i övrigt!
  • Hej!

    Vi förstår nyttan och jag påminner app-teamet om detta önskemål, men tyvärr tror jag inte att denna förbättring går att få in i det närmaste halvårets planering.

    Vi får hoppas att jag har fel!

    Själv tycker jag att metoden jag skrev om ovan, med en lista i appen och en annan lista i mobilens webbläsare, faktiskt fungerar över förväntan. Jag förstår att den (nöd-)lösningen inte känns helt naturlig och metoden är på intet vis en ursäkt för att vi inte ska förbättra appens funktion - men den löser mitt behov och kan säkert hjälpa även andra!
    Annika Webbmaster
  • Min Lista lagras lokalt i webbläsaren.
    Har man en webbläsare med utvecklarverktyg (ex. Chome desktop) kan man komma åt den under IndexedDB/sr/user-state/listenLater.

    https://developers.google.com/web/tools/chrome-devtools/storage/indexeddb

    Exempel: 11: {id: 1144380, type: "episode", title: "Effektiv altruism"}

    Med ett skript kan man exportera listan till en textfil, redigera ordningen och spara tillbaka den till webbläsaren. Tyvärr tillåter inte mobila webbläsare körning av egna skript i webbsidor vad jag vet, men de flesta desktop-webbläsare har sådana möjligheter.

    Däremot om SR kunde lägga in ett sådant skript för export och import av Min Lista kunde även mobilanvändare enkelt redigera och utbyta spellistor mellan olika enheter.
  • Intressant förslag som jag framför till utvecklings-teamet.

    Tack och trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Att lägga till avsnitt ett och ett är lite meckigt.
    Gör en lägg till alla knapp... samt att man sedan kan spara ned dem lokalt så att man inte behöver använda download knappen.

    Man kan även "kopiera" funktioner och ideer från redan existerande musikspelare...det är ingen skam i det, man behöver inte uppfinna hjulet på nytt.
    Winamp var mycket bra tex. eller om man vill ha en fantastisk spelare, som är så invecklad att man till en början inte kunde få den att spela upp låtar, så är foobar2000 mitt nuvarande val.

    En väldigt trevlig spelare online är den från radio ORF FM4.

    Mvh
    Mikael
  • Tack för förslag, och för tips om spelare!

    Delar av vårt innehåll (poddar och direktlyssning på kanaler) fungerar i dessa Foobar och Winamp.

    Förslaget tar jag upp med app-utvecklarna vid nästa avstämning (som sker efter julhelgen).

    God jul!
    Annika Webbmaster
  • Så ledsen att ”spela alla”-funktionen är borta!
  • Hej Elin!

    Funktionen är inte borta, men tyvärr har det blivit något otydligt hur du gör.

    Du kan numera få till en spelkö oavsett var i listan du vill börja lyssna, men det krävs att du startar lyssningen i själva listan, genom att klicka på play-länken (bilden med play-knapp). Jag hoppas att bilden gör det begripligt var du ska trycka för att det ska bli en spelkö:

    Om du istället går in på texten som ligger till höger om avsnittets bild, går du till det enskilda avsnittets sida, och lämnar alltså Min lista. I det läget kan du lyssna på ett avsnitt utan att det auto-startar ett nytt avsnitt därefter.

    Hoppas att detta blev begripligt. Om inte, återkom, så försöker jag förklara bättre!

    Annika Webbmaster