Behålla VMA men slippa andra pushnotiser

Har en iPhone och vill välja bort pushnotiser för radioprogram jag inte vill lyssna på. Jag vill däremot få VMA och då som pushnotiser. Eftersom MSB hänvisar till SR P4 borde det vara möjligt för mig att bara kunna välja VMA och slippa notiser för radioprogram.

Hur går jag tillväga?

Mvh Jörgen

Kommentarer

  • Hej Jörgen!

    Pushnotiserna för VMA kräver att du installerar appen Sveriges Radio Play, som du hämtar gratis här:
    Sveriges Radio Play i App Store

    I Play-appen gör du så här:

    1. Tryck på länken till Min sida i appens nederkant
    2. Välj Inställningar och hjälp (långt ned)
    3. Välj Pushnotiser
    4. Se till att de översta valen, Tillåt pushnotiser och Viktigt meddelande till allmänheten är påslagna (gröna), medan övriga inställningar är avslagna (gråa)
    Lycka till!
    Annika Webbmaster