Stor nytta av att kunna backa i direktsändning

Ser att det går att backa i direktsändning numera.
Jättebra och ofta använt!

Kommentarer

  • Hej Bengt
    Kul att du uppskattar den här möjligheten.
    Mvh
  • Jag uppskattar det också när jag väl upptäckte det. Men om man backar för långt hänger inte tidslinjen med på samma sätt som i början. Och knappen "Direktsändning" lägger sig i vägen för markören.
  • Tack, Ragnar. Jag vidarebefordrar detta till utvecklarna.
  • Senaste veckan har jag haft svårt att backa på tidslinjen, speciellt över gränser mellan programmen i kanalen. Det gäller både P1 och P4 Stockholm för min del. Jag har brukat gå in på P4 vid 16:40 och sedan backa till nyheterna kl 16:30 för att sen dra på tidslinjen till 16:39 för att höra trafiken och sedan till tidslinjens ände för Dagens Eko. Liknande gör jag med P1 på morgnarna för att få Tankar för dagen, Vetenskapsradion och Kulturnytt men ändå få in både Stockholmsnytt och Österbottniska nyheter (Yle kl 6:30). Det är lättare än att hämta hem efterhandslyssningen, särskilt som Kulturnytt kl 6:49 inte sparas. Och på kvällen vill jag lyssna på Ring P1, och kommer alltid ihåg det senare än 21:35; oftast backar jag från c:a 22:05 förbi vädret och Tankar för dagen.

    Men som sagt på senaste veckan har det varit svårt att backa på det sättet. Vad har hänt?

    Till detta kommer att det som visas på skärmen ibland inte hänger med, vilket gör det svårt att veta vart man är på tidslinjen. I morse pausade jag P1 efter nyheterna kl 8, och hade nu fullt sjå att komma till direktsändningen ens via Direkt-knappen. Jag fixade det genom att byta till P2 och tillbaka till P1.
  • Hej Ragnar!

    Gäller problemet den Nokia 8 som jag, bakom kulisserna, ser att du använde för att skriva hit? Är det via webbsidan eller vår app Sveriges Radio Play du lyssnar?
    Annika Webbmaster
  • Ja, det är en Nokia 8.1 jag använder, och det gäller direktlyssningen i appen.
  • Tack!

    Vi har gjort stora förändringar med själva "spelaren" i appen, och andra lyssnare har rapporterat in liknande svårigheter. Din beskrivning av vad som händer (och inte händer) är en av de tydligare, så jag ser till att app-utvecklarna tar del av den!

    Bra att du kom på att byta kanal när det kärvar.

    Annika Webbmaster
  • PS:
    Eftersom möjligheten att backa i kanalen är något du använder mycket, så tipsar jag om att testa om motsvarande funktion fungerar bättre via webbsidan, tills vi fått ordning på detta.

    Principen är densamma. Du tar dig till början av ett programblock, och kommer vidare till föregående genom att sedan backa ytterligare 15 sekunder. (Gränssnittet är inte helt lätt att förstå, vilket framgår av exempelvis denna tråd, men i och med att du listat ut hur du gör i appen, hoppas jag att webbsidan inte blir något problem!)
    Annika Webbmaster