Backa i dagens sändning

Hej!
Jag försöker backa till 07.45 i dagens sändning på min P4 station men lyckas bara komma 20 minuter bakåt.
Vad gör jag för fel?

Kommentarer

  • Hej, vi har tyvärr för tillfället en bugg i webbspelaren som gör att det inte går att backa till föregående sändningsblock, och morgonprogrammen på P4 är uppdelade i flera block.
    När programmet är slut så går det att lyssna på hela.
    Buggen kommer förhoppningsvis att bli löst snart.

    mvh
  • Försöker efter 17 yssna på blocket mellan 16-16.45 av Studio Ett.
    Men det går inte. Hamnar bara i "direktsändning" och får lyssna på 17-17.45 istället. Detta trots att första delen borde vara "arkiverad".
  • Hej
    Om du öppnar spelaren (vita nedåtpilen) och klickar på tillbakaknappen flera gånger så bör du hoppa till tidigare sändningsblock.

    mvh
  • Det saknas backa till tidigare programpil i spelaren <--
    Att backa med tillbaka cirkelpilen till pgm innan är besvärligt.
    Vill kunna trycka länge på backa cirkelpilen, då skall en meny komma fram med tidigare pgm.

  • Hej Bertil!

    Använder du vår hemsida eller en mobil-app?
    Annika Webbmaster
  • mobil-app
  • Ok. När du lyssnar på en kanal ska det finnas en symbol som tar dig till detta programs start. När du då befinner dig vid nuvarande programs start, kan du backa 15 sekunder med cirkelpilen, så kommer du till slutet av föregående program. Backa på nytt med symbolen som tar dig till det programmets start och upprepa manövern med cirkelpilen.

    Genom att växla mellan dessa två symboler (vilket går mycket snabbare att göra än att läsa min beskrivning), kan du ta dig till önskad tidpunkt, om den ligger inom tre timmar från nu.

    Denna metod är förstås inte speciellt enkel att komma på, och vi ska göra en förenkling här. I Iphone-appen med samma namn (alltså Sveriges Radio Play) kan man "svepa sig bakåt" för att nå tidigare programpunkter, vilket jag tycker är ett väldigt smidigt sätt. Om det blir den metoden vi inför även i Android-appen eller om vi skapar en möjlighet att navigera bakåt genom en enkel tablå i appen, vet jag inte idag.
    Annika Webbmaster
  • Ok. När du lyssnar på en kanal ska det finnas en symbol som tar dig till detta programs start.

    >Saknas

    När man trycker länge på
    kommer det upp en rullgardins meny

    där man väljer till vilket program man vill hoppa, låter det kul.

  • Saknas
    Tack, du har naturligtvis rätt! (Jag blandade ihop med hur det fungerar i webbläsaren på mobilen och ber om ursäkt över detta).

    Istället för att backa med en knapp som inte finns (eller genom att klicka otaliga gånger på cirkelpilen, vilket fungerar men är omständligt) kan du antingen dra tidsmarkören till önskad position, eller trycka på den del av tidslinjen du vill till (i detta fall så långt till vänster som möjligt).

    En bättre beskrivning blir alltså:
    1. Dra markören maximalt till vänster (eller tryck på vänstra änden av förloppsindikatorn) för att nå nuvarande programs start

    2. Tryck på cirkelpilen för att backa till slutet av föregående program
    3. Upprepa punkt 1 och 2 tills du nått önskad position
    Förslaget om att kunna nå tablån vid långtryck på cirkelpilen framför jag till de kolleger som arbetar med appens form och funktion.

    Tack!
    Annika Webbmaster

  • Tack!
    I Webbläsaren var det mycket lättare att backa med |< pilen.
    Överskådligt också med _ _ _ _ _ _ _ _ raden längst upp, visar hur mycket man kan backar i tiden.
    Lätt också att hoppa till direkt-tiden när man har backat.