Edge: Avsnitt jag vill ladda ned spelas upp istället

Har alltid laddat ner exvis Karlavagnen, och fört över filen till min pod. Det går inte längre, när jag trycker ladda ner, öppnas den direkt i min dator? Varför?

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Sedan någon av de senaste uppdateringarna av Edge så har den webbläsaren börjat att spela upp ljudfiler automatiskt istället för att ladda ner dem.

    Enklaste sättet att ladda hem via Edge är att högerklicka på ladda ned-länken och sedan välja "spara mål som". Välj var ljudfilen ska sparas, så laddas den hem!

    Du kan annars gå in under avancerade inställningar och välja att Edge ska fråga vad som ska hända när du klickar på en fil-länk – men då frågar den för alla filtyper.

    Lycka till!
    Annika Webbmaster