Avsnitt av P4 Extra ej MP3ifierade

Avsnitten av P4 Extra från den 2:a, 7:e, 9:e och 11:e april finns inte i nerklippt version.

Specialavsnittet av Studio Ett från den 7:e april finns inte heller som MP3.

Kommentarer

  • Hej Per!

    Jag påminner redaktionerna för P4 Extra och Studio ett om att lyssnare saknar programmen, samt kollar upp att det inte finns något tekniskt problem som de behöver hjälp med!

    Tack för att du rapporterade in detta – och för att du lyssnar!
    Annika Webbmaster
  • Tack! I skrivande stund saknas fortfarande P4 Extra från den 2:a och 9:e, men de kanske kommer?
  • Avsnitten saknas ännu, så jag hör med redaktionen på p4extra@sverigesradio.se.

    Bra att veta:
    När ett avsnitt av en podd är försenat, så är det lite av en omväg att skriva hit till supportforumet. Det är nämligen redaktionerna själva som sköter den saken, så du det går snabbare om du skriver direkt till den aktuella redaktionen!

    Det är också det vi tipsar om på vår "podd-hjälpsida":
    Skriv till redaktionen om ett avsnitt saknas! Kontaktuppgifter finns långt ned på programmets sida.
    Poddradio: Varför dyker avsnittet inte upp?
    Annika Webbmaster
  • OK, då vet jag det!

    Det kanske kunde vara en idé att stoppa in en länk till podd-FAQ:n på webbsupportsidan, om man går in där i tron att allt som har med poddar att göra faller under "webbtjänster".
  • Hej igen!

    Det var ett bra tips! Det finns en länk till poddsidan på sverigesradio.se/support, men den är verkligen inte tydlig, eftersom den gömmer sig under "Tjänster för lyssning":

    Det är rätt mycket på supportsidan som behöver struktureras om, och är tyvärr ett arbete som drunknar lite i vardagens problemlösning. Att länka tydligt till podd-FAQ:n borde vi dock verkligen ta oss tid med, eftersom det finns många bra svar där!

    Samtidigt är många poddfrågor "vårt bord" och vi webbmastrar har inga problem med att kontakta våra kolleger på andra redaktioner och påminna om att poddar saknas. Jag ville bara berätta att det går att vända dig direkt till redaktionerna, eftersom vi webbmastrar är lite av en omväg.

    Annika Webbmaster
  • Jag skickade en påminnelse till Extra-redaktionen efter ytterligare någon vecka, men har inte fått något svar och inget av de två kvarvarande programmen har klippts ner. Nu har det från den 2:a också försvunnit helt pga. musiken. Går det möjligen att få en arg lapp uppsatt i redaktionens fikarum? D: Eller är det dags att förlika sig med tanken att vartenda radioprogram inte kommer att bevaras till eftervärlden?
  • Det var tråkigt!

    Arg lapp i fikarummet är inte riktigt min melodi. Men jag frågar Sofia Söderholm på deras redaktion om det finns något bättre sätt att kontakta dem på än via e-post!

    Förlika sig med tanken att alla radioprogram inte bevaras till eftervärlden?
    Helt borta är inte programmen. Vissa inslag från de aktuella dagarna finns tillgängliga för evinnerliga tider * (dock inte för nedladdning) här:
    https://sverigesradio.se/p4extra/textarkiv/2018-04-02 (fyra inslag)
    Och här:
    https://sverigesradio.se/p4extra/textarkiv/2018-04-09 (tre inslag)

    Annika Webbmaster

    ----

    * Evinnerliga tider är ett relativt begrepp i webbsammanhang, för om programmet slutar sända eller vi gör om rejält på hemsidan, kan ljudklipp sluta vara tillgängliga. Men tills dess ... Här är några av de inslag vi sände för på dagen fem år sedan:
    https://sverigesradio.se/p4extra/textarkiv/2013-05-03
    Annika Webbmaster
  • Hej Per, Så tråkigt att det fattas nedklippta avsnitt. Den person på redaktionen som brukar klippa poddar har varit sjuk, det är troligen därför det har blivit fel. Jag ska uppmärksamma redaktionen på detta. Ledsen att det tog så lång tid att få svar och tack för att du är så engagerad. MVH Sofia, gruppchef P4 Extra
  • Hej igen,

    Just nu saknas avsnitten från 11/5 och 21/6 trots upprepade påminnelser till P4E-redaktionens email. Förslag på åtgärder:

    1. Arga lappar i fikarummet
    2. Fyll studion med bisamråttor
    3. Lås in en praktikant i en skrubb med ljudfiler och en sax
    4. Jättemyror
    5. Etc.
  • Hej Per!
    Vad synd att det fattas avsnitt. Nu när folk på de olika redaktionerna börjar komma tillbaka efter semestrar ska jag påminna dem om detta. Annars får jag testa bisamråttor och jättemyror. MVH Sofia, gruppchef

  • Tack för svaret! Ifall det är till någon hjälp så är den aktuella listan på oklippta P4 Extra-poddar 11/5, 21/6, 12/7 och 29/7.

    Av någon anledning finns inte heller programmet från 12/5 med i listan över program på P4 Extra-sidan, men om man letar sig fram till rätt datum i tablån och klickar på programmet där så finns filen. Detta kan möjligen fixas genom att man klickar i någon ruta någonstans.
  • Hej Per och Sofia!

    Jag försöker lösa problemet med programmet 12/5, men överlämnar med varm hand övriga felande filer till kollegerna på P4 Extra!
    Annika Webbmaster
  • Hm ... Jag ser inte i vilket läge programmet från 12 maj inte syns. Nu är jag dock lite ringrostig efter låååång semester, så om du pedagogiskt förklarar för mig var du inte lyckades hitta programmet, så kanske det hjälper mig... (Kanske har någon kollega hunnit åtgärda det felet sedan du skrev!)

    Jag ser under tiden efter ifall något av de övriga saknade programmen har en färdigklippt ljudfil som inte kopplats rätt. Vi vill självfallet på alla vis undvika bisamråttor och jättemyror!
    Annika Webbmaster
  • Jag ser under tiden efter ifall något av de övriga saknade programmen har en färdigklippt ljudfil som inte kopplats rätt.

    Tyvärr var det inte så, och därmed inget jag som webbmaster kan fixa.
    Annika Webbmaster
  • Den dolda 12:an kom jag (inte) till genom att klicka på "Alla avsnitt" och sedan ett antal gånger på "Visa fler". Men nu ser jag också det programmet i listan, så antingen är det redan fixat eller så var det en slumpmässig händelse.

    Förresten kan 12/8 läggas till listan över oklippta program (och dessutom om man ska vara noga dagens program, men jag brukar inte flippa ut om det bara tar en eller ett par dagar innan de klipps).
  • Den dolda 12:an kom jag (inte) till genom att ...

    Först tänkte jag skriva "vilken sida ligger inte detta avsnitt på?", men insåg att det korrekta svaret på den frågan är "nästan alla sidor på hela Internet" 😉

    Bra att detta avsnitt nu beter sig som det ska även hos dig! När det gäller gamla och nya avsnitt som inte poddas, är det som bekant Sofia, redaktionen och bisamråttorna som har makten. (Jag kontaktar någon eller några av dem.)
    Annika Webbmaster