Avbrutna direktsändningar
Jag har win 8,1 pro & Chrome/Edge.
Ibland när jag lyssnar på direktsänt över webben så bara sluta det? Det blir s.a.s tyst.
Detta återställs enklast genom ett dubbeltryck på play/paus knappen. Ibland så tar det bara nån minut innan det blir tyst igen och ibland kan det funka i timmar.
Detta gäller för båda dessa webbläsarna, jag har stabilt internet inga andra program igång men bara i direktsänt, lyssnar jag på repriser så har det aldrig hänt.
Ibland när jag lyssnar på direktsänt över webben så bara sluta det? Det blir s.a.s tyst.
Detta återställs enklast genom ett dubbeltryck på play/paus knappen. Ibland så tar det bara nån minut innan det blir tyst igen och ibland kan det funka i timmar.
Detta gäller för båda dessa webbläsarna, jag har stabilt internet inga andra program igång men bara i direktsänt, lyssnar jag på repriser så har det aldrig hänt.
Följ inlägget
0
följare
Vi har fått några rapporter om detta och har börjat leta efter felet, men inte hittat något än - tyvärr är det inte någon av oss som lyckats återskapa det. Men vi gräver i det.
mvh
Hej!
Vad är det för telefonmodeller? Är någon form av Bluetooth- eller Chromecast-uppkoppling inblandad?Evert:
Även om det kan vara samma fel som ligger bakom avbrotten i både appen och på hemsidan, vill jag kika lite extra på ditt Android-problem.
Alla:
Avbrotten på hemsidan felsöker vi, men vi har inte lyckats se något mönster hos er som drabbas, det vill säga det verkar inte vara kopplat till någon speciell webbläsare, operatör eller inställning (som vi identifierat hittills).
Min kollega Karolina som svarade högre upp, har haft sin privata dator igång länge vid det här laget för att försöka återskapa felet, men den tuffar på utan minsta avbrott.
Något jag är nyfiken på, är om det blir någon skillnad ifall ni begränsar ljudkvaliteten så här:
Blir det samma typ av avbrott även då?
Lyssnar just nu pa P4 via Sonus appen I London dar sandningen stannar var 10-15 min.
Detta hander aven vid avlyssning av P3.
Om vi slar pa lokal radio(BBC6 tex) har vi inga avbrott.
Tack för återkoppling. Då felsöker vi vidare.
Peter:
Stannar ljudet alltså bara? Du får inga problem med att du hoppar tillbaka och får höra det som spelades för tre timmar sedan, vilket annars är ett Sonos-problem vi undersöker?
Har du testat om du får samma typ av avbrott på andra plattformar?
Peder:
Ditt problem har troligen att göra med Samsungs batterisparande funktioner. Samsungs support skriver så här (hoppas att det går att följa, även om du har en svensk meny):
Music stops playing when screen is off Galaxy S10 Plus
Hör av dig och berätta om det gick att följa - och om det hjälpte! Om det inte gick att följa, så berätta vad du har för version av Android.
Provat flera webläsare, gäller bara direktsändning. Inga problem med svtplay eller dyligt.
(Frågan var egentligen riktad till Peder, som skrev om problem i en högtalarmodell som heter Sonos.)
Allvarligt fel som drabbar få
Jag och min kollega Karolina pratade om det här felet nyss. Det är troligen på vår sida. Felet drabbar så pass många lyssnare att det inte är en slump. Samtidigt är ni inte så många. (Tro mig, när så här jobbiga avbrott tidigare drabbat en stor del av lyssnarna, så märker vi det tydligt!) Att ni är relativt få är förstås igen tröst för er som har det här problemet, och jag hoppas att ni förstår att vi ser allvarligt på detta.
Vi arbetar för att få till en bättre loggning i vår spelare så att vi den vägen kan få en bild av felet, men den sortens felsökning tar lång tid, och vi vill ju få ordning på detta snabbt!
Så här kommer ett tips som ni kan testa, som kanske kan ge avbrottsfri lyssning tills felet är löst. Leta upp din kanal på denna sida och se om det fungerar bättre:
MP3-länkar till alla kanaler
Berätta hur det går! (Länkarna där öppnar sig i en spelare utanför hemsidan, vilken varierar beroende på din dators inställningar.)
Gemensam nämnare?
Jag tror att det finns någon gemensam nämnare hos er med felet- men den har vi inte hittat än! Det är inte kanalen, webbläsaren, uppkopplingen eller operatören - så vad är det?
Vi har ett par frågor som ska hjälpa oss att förstå mer:
- Ungefär när började detta problem?
- Ibland kan ni lyssna en längre tid. Hur länge då? Hur ofta fungerar det lite bättre? (En gång av tio? Mer sällan?)
- När ljudet har tystnat: är knappen i spelaren "play-knapp" (som den är när ljudet är pauserat) eller i "paus-knapp" (som den ser ut när ni spelar kanalen)?
- Om play-knap: "svarar" den om ni trycker på den, så att ljudet går igång direkt?
- Det går att backa upp till tre timmar i "direkt-strömmen". Uppstår detta fel om ni testar att backa? (Testa med en halv minut eller så, om ni inte vill känna er för vilsna i tiden!)
- Svesse har redan testat och det spelade ingen roll, men ni andra som har felet på hemsidan, får gärna berätta om det blir samma fel ifall ni väljer begränsad ljudkvalitet (se min beskrivning den 26 november)
- Var i världen befinner ni er? (Om Sverige, vilken kommun?)
Många frågor. Svara på det ni kan. Det bättre att vi får svar på det som är lätt att besvara, än att ni inte svarar alls för att ni fastnar på någon punkt.Tack på förhand för hjälp att kartlägga detta!
Jag har en Samsung Galaxy S5. Instruktionen verkar avse S10. Men jag har Energisparläget AV. Jag har Android 6.0.1
I natt somnade jag innan jag märkte något stopp ! När jag tittar tillbaka i mobilen så verkar Toppnyheter gått till slutet. Ser också att jag hade både WiFi och Mobildata på.
1. Ev kan mina stopp bero på bredbandet ?!?!
2. Jag får nog byta upp min mobil till en nyare !
- Inställningar
- Enhetsunderhållning
- Batteri
- BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
- Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
- Optimera batterianvändning
- Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
- Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
- Starta om telefonen så att förändringen verkligen slår igenom
Gick det att följa? Om inte (eller om felet fortsätter även efter förändringen och omstart) så hör av dig!Hur har det gått för er?
Vet inte om det är mina eller SRś åtgärder som fixat det.
För avbrotten i Samsung är det nog dina förändrade inställningar som gjorde susen.
Svesse:
Jag gissar att felet hos dig återstår och tipsar därför om att lyssna med direktlänkarna här
Mvh Veronica
Veronica:
Chromecast är den plattformar där våra avbrott är vanligast. Felet ligger hos oss och vi har ringat in att det drabbar "kanaler som sänds i FM", så P4 Plus drabbas till exempel inte. Inte heller den P2-kanal vi sänder i appen, eftersom den inte är samma som P2 i FM.
Men det hjälper ju inte dig, eftersom den kanal du brukar lyssna på troligen är P1, P3 eller din lokala P4-kanal, där felet finns! Tills vi löst felet hos oss, vill jag tipsa om att du kan casta utan avbrott via någon av dessa radioappar:
- Radio - Reciver
- MyTuner Radio
- Tunein
Svesse:Skönt!
Jag har sett att andra lyssnare som haft avbrotten i webbläsare på Windows-dator också blev av med felet i början av året, och tror att någon form av uppdatering har gjort er miljö mindre känslig för det fel som fortfarande finns kvar i våra strömmar.
Tack för att du berättade det (och hör av dig om det dyker upp igen!)
Jag har nu köpt en vanlig radio och kan lyssna på P1 utan problem
Lars Guldström
En FM-radio är bra att ha av andra orsaker, så jag hoppas verkligen att du inte gjorde denna investering för att du inte kunde lyssna på P1 via din dator eller mobiltelefon.
Det finns många sätt att göra detta även om du har avbrott med vår hemsida eller app. Till exempel tipsade jag i december om att det går att lyssna utan avbrott med direktlänkarna här .
Ge oss en chans, innan du tror att vi inte kan lösa ett problem! Eftersom du inte kontaktat oss tidigare, har vi inte haft möjlighet att undersöka vad som kan vara fel hos dig.
Ni sju lyssnare som skrivit på denna sida har nämligen inte haft ett problem, utan flera olika - där jag hoppas och tror att de flesta är lösta.
Återkom om felet kvarstår!
Återkom om felet kvarstår!
Återkom om något problem kvarstår!
Återkom gärna och berätta hur det gått!
/Veronica
Bra att det fungerar som förväntat. När det gäller avbrotten vid casting från vår egen app, så har vi inte gett upp hoppet om att lösa det, däremot har felsökningen gått på sparlåga. Jag lovar att försöka dra upp den lågan något!