Avbrott - hjälper ominstallation?

Jag har och haft problem i några veckor  med srplay -appen med kortare eller längre pauser både strömmande och direkt. Har ingen aning om hur jag ska komma ur det. Ibland räcker det med att jag tar i telefon ibland måste jag trycka på startknappen och ibland kan jag säga att det ser helt normalt ut när jag ser 'uppspelningsrutan', men det hörs ingenting.
Har ännu inte prövat att ta bort appen och lägga in den igen. Kan detta tänkas hjälpa?
Med vänlig hälsning

Kommentarer

  • Jag har ominstallerat mitt srplay och för tillfället är allt frid och fröjd här. Jag gjorde det för ett par dagar sedan och det fungerar just nu perfekt. Jag lyssnar mycket på radion och med tiden blev det mer och avbrott.
  • Hej Anita!

    Skönt att du lyckades bli av med avbrotten. Hör av dig om de återkommer.
    Annika Webbmaster
  • Jag har inte haft ett enda avbrott sedan jag städade telefonen och ominstallalerade appen.
  • Så skönt!

    Då önskar jag fortsatt trevlig och problemfri lyssning!
    Annika Webbmaster
  • Hej Nu är det dax igen!
    Har en telefon Samsung J610FN kör via koppartråd till en routern från telia. Tror att inkommande signal fungerar även under avbrott. Min man har en annan samsung som som mer sällan an ger avbrott på samma sätt. Husets TV går direkt från routern med sladd.
    Har gått bra under ett par månader nu är det i princip samma problem som tidigare.
    Funderar på att göra en ominstallation igen eftersom det hjälpte bra förra gången. Undrar om det finns något sätt att spara min lista och programmen jag följer i appen.
  • Hej Anita!

    Innan du testar en ominstallation, så vill jag tipsa om en manöver som jag tror kan hjälpa dig att slippa avbrott:
    1. Inställningar
    2. Enhetsvård eller Enhetsunderhåll (beroende på vilken version av Android du har)
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
    9. Om du behövde göra en förändring under 8, starta om telefonen för att förändringen ska slå igenom
    Hör av dig och berätta om detta hjälper!
    Annika Webbmaster
  • Tack för hjälpen.
    Jag följde dina instruktioner tom p 4.
    Fick bla annat upp srplay appen, tryckte på den, fick upp Använd detaljer och där står det nu under rubriken Optimera batteri användning
    Inte optimerat.

    Jag har kört radion i någon timme. det gick bra.

    Din p5 står det Dölj OS- och systemappar
    Fråga: Jag vet vad optimera är men har sr-appen inte fått tillräckligt med el?

    Tack
  • Jag har kört radion i någon timme. det gick bra.

    Så skönt att det verkar ha hjälpt! Hör av dig om problemen återkommer.

    Jag vet vad optimera är men har sr-appen inte fått tillräckligt med el?

    Det är en väldigt bra fråga. Det korta svaret är "nej", men jag vill gärna berätta lite mer om det.

    Samsung har en mjukvara som automatiskt hanterar appar som körs i bakgrunden. Syftet är att spara batteri. Denna funktion är för aggressiv och gör att appar som körs i bakgrunden stängs av om du inte "skyddar dem", vilket är vad du just har gjort!

    Det gör inte så mycket om till exempel en kamera-app eller ett spel stängs ned i bakgrunden, men ljud-appar, stegräknare och en del annat vill du ju kunna använda utan att du ser dem på skärmen, och därför måste den typen av appar undantas från batteri-optimeringen.

    Det kan vara bra att skydda även exempelvis Facebook-appen, om du använder den ofta. Det går nämligen åt mer batteri, minne och mobildata om den måste startas om på nytt varje gång du vill använda den, än om den har legat öppen och oanvänd i bakgrunden.
    Annika Webbmaster