Avbrott app iPhone

Hejsan
Jag är frekvent lyssnare och har gått över till app och bluetooth högtalare.
Jag har problem med avbrott ca 5-6 ggr per dag.
Jag försöker att slå av bluetooth och endast använda telefonen men fortfarande tyst.
Då jag slår av appen och startar om så funkar det ibland. Det är väldigt frustrerande då jag hört något intressant och det blir tyst.
Jag använder Wi-Fi och har fiber i huset.
Hur skall jag lösa det?
Med vänlig hälsning,
Urban Karlsson
Luleå

Kommentarer

  • Hej Urban!

    Kommer avbrotten helt plötsligt, eller börjar det hacka innan?

    Strömmar du även annat innehåll (ljudböcker, musik?) från denna telefon utan att det blir samma avbrott? Jag vill ringa in om felet är att appen tystnar, eller om Bluetooth-kopplingen bryts.
    Annika Webbmaster
  • Ingen tendens till hackning.
    Som jag upplever det är att appen tystnar, ibland kommer ljudet tillbaka men väldigt oftast slutar det i tystnad. Oftast brukar jag slå av bluetooth även då är det tyst.

  • Ok.

    Testa en manöver jag kallar tvingande omstart. Den manövern skiljer sig från en vanlig omstart. På ett sätt är den "mjukare", och jag behöver exempelvis inte slå min pinkod igen. Samtidigt är den "hårdare" och nollställer en del processer. Vid vissa typer av fel kan den göra underverk.

    Hur du gör denna tvingande omstart skiljer sig mellan olika modeller av Iphone, men det brukar vara enkelt att utföra. Se här
    Tvinga iPhone att starta om

    Berätta om detta hjälpte!
    Annika Webbmaster
  • Tusen tack för svaret
    Efter tvingad omstart enligt detta https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph8903c3ee6/ios
    Så en dag utan avbrott så hoppas jag det fortsätter!
    Tack