Autostart direktsändning

Varför startar direktutsändning upp automatiskt när jag lyssnat på ett äldre avsnitt? Det har aldrig varit så förut och jag tycker inte att jag ändrat i några inställningar.
Mvh
Kerstin

Kommentarer

  • Hej Kerstin!

    Lyssnar du via sajten (sverigesradio.se) eller appen (Sveriges Radio Play)? (eller någon annan stans?)

    Om du lyssnar via sajten så pågår där fram till måndag ett test med kontinuerlig uppspelning efter att äldre avsnitt har avlyssnats, dock med nästa nyare avsnitt från samma program och inte med direktutsändning så som du beskriver.

    Här finns mer info om testet: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4282&artikel=7241007
  • Jag har samma problem. Använder iPhone senaste version.vill inte att något annat ska spelas upp efter det program jag själv valt.
  • Hej Lo!

    Numera ska det endast vara ljud i en "spellista" som beter sig på detta vis. Ge gärna exempel på vad det är du lyssnar på när nästa ljud auto-startar oönskat, så berättar jag hur du lyssnar utan att denna funktion aktiveras.
    Annika Webbmaster