Automatisk start

Min app startar automatiskt utan att appen är igång. Det händer när hörlurarna är i. Iphone7.

Kommentarer

  • Hej
    Börjar den spela något, eller öppnas bara appen?

    mvh

  • Den börjar spela ett program jag redan lyssnat klart på. Det är sommarprataren Caroline Farberger som börjar spelas,
  • Hej
    Jag tror det är ett problem hos Apple. Det finns en tråd här med variationer på samma problem, och det verkar finnas lite olika lösningsförslag:
    https://discussions.apple.com/thread/7524939?answerId=32747926022&page=1

    mvh
  • Åh, tack för hjälpen.  Det hade jag inte hittat själv. Har bockat ur handsoff så får vi se om det hjälper.

    Trevlig sommar!

    mvh
    Monica
  • Tyvärr funkade inget av de tips som står, vilket många andra också skriver. Det enda är att radera appen, så jag radera SR nu, eftersom det inte funkar.

  • Hej
    Det kom en ny version förra veckan, kan det vara så att du fortfarande hade den gamla versionen?

    mvh
  • Menar du av sr-appen? Raderar och hämtar igen och ser om det hjälper.
  • Ja precis.
    Senaste versionen är 19.7.2.

    mvh
  • Sorry men det hjälpte inte heller. Började spela efter några minuter med hörlurarna i och appen avstängd.
  • Vad är det för hörlurar du har?
    Har du möjlighet att testa om samma sak händer med andra hörlurar?

    mvh
  • Har Iphones original, men sladd. Har nu stoppat in ett par urbanista så får vi se om det funkar. Återkommer med besked.
  • Har nu provat flera gånger med mina urbanista hörlurar och appen startar även med dem. Min Iphonelurar startar oftare än urbanista, men båda startar.
    Har rixfm-appen som också är bara musik och den startar aldrig, utan det är bara SR-appen som startar.

  • Hej!

    Problemet drabbar de appar som använder sig av mobilens inbyggda spelare. Det enklaste sättet att slippa felet är att ha för vana att dra ur hörlurssladden - men det kanske du inte vill av andra skäl ...

    Här är en flera år gammal tråd om problemet:
    SR Play i iPhone: går på automatiskt

    Det finns andra appar där du kan lyssna på vårt innehåll. Om deras spelare inte bygger på Apples egen teknik, kan det vara ett sätt att ta del av vårt innehåll utan att drabbas av att vår app börjar spela i väskan ...

    Hör av dig om du vill ha tips på appar för att ta del av vårt innehåll.
    Annika Webbmaster