Att spara krysset!

Varför sparas numera ej mitt ifyllda kryss trots att jag tryck på knappen Spara!?
Den funktionen har fungerat tidigare!

Kommentarer

  • Hej Börje!

    Använder du Melodikryss-appen för Android, appen för Iphone eller löser du via vår hemsida?
    Annika Webbmaster
  • Jag använder er hemsida Sveriges radio.se
  • Ok. För att detta ska fungera, behöver du tillåta något som kallas "cookies från tredje part" i din webbläsare. Själva kryssplanen ligger nämligen på en server hos korsord.se och är "inbäddad" på sverigesradio.se.

    Bakom kulisserna ser det ut som om du använder webbläsaren Chrome på Android, och här står det hur du ändrar cookie-inställningar i den webbläsaren:
    Rensa, aktivera och hantera cookies i Chrome

    På din surfplatta eller mobil kan du annars använda vår app för Android. Den laddar du hem gratis här:
    Google Play: Melodikrysset i P4

    Där ska det du skriver in sparas automatiskt (tror jag åtminstone - det var ett tag sedan jag senast testade).
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har nu undersökt detta närmare och det visar sig att Chrome har, sedan version 84 som kom i somras, infört strängare regler för tredjeparts-cookies. Vår samarbetspartner korsord.se behöver göra en kodförändring för att det ska fungera. Detta hade tyvärr gått under vår radar ...

    Vi kontaktar dem och hoppas att det går snabbt och lätt att ändra.

    Hoppas att du inte har lagt ned alltför lång tid på att ändra dina cookie-inställningar!
    Annika Webbmaster
  • Tack för informationen.
    Då var mitt påpekande till viss nytta!
    MVH
    Börje Sjöquist

  • Hej hur funkar de via femman
  • Hej Kalle!

    Jag förstod inte riktigt frågan. Om du är ute efter information om Vi i femman, så finns det här:
    Vi i femman
    Annika Webbmaster