Till senaste kommentaren

Android-appen startar inte när timern har använts

Hej!

Vill upplysa om att det inte går att fortsätta spela ett program som stoppats av timern utan att starta om appen. Det verkar förövrigt drabba alla program, även ej tidigare lyssnade program. Fungerade klanderfritt innan uppdatering till version 21.4.1 (5659).
Kör Android 11, april-uppdateringen på en Google Pixel 3a.

Med vänlig hälsning
Jonas Lundwall
Jonss Lundwall Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Tack!

    Samma fel har rapporterats in av en annan lyssnare. Vi får kika på det!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Samma för en Galaxy S10
    Ove Lundell
  • Tack för att du rapporterade in det.

    Detta är förstås en allvarlig bugg som vi snabbt måste lösa.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Kan ni se om detta hjälper?

    Systeminställningarna -> Appar & aviseringar -> Aviseringar

    Leta upp vår app och se till att Visa aviseringar (huvudreglaget) är valt, liksom sovtimer (avslagen på denna bild, reglaget ska alltså dras åt höger). Om det redan är aktiverat, så slå av och på den inställningen.

    Går det att därefter använda timern utan att appen påverkas dagen därpå?



    Annika Webbmaster
  • Annika: Jag har nu gjort allt du föreslagit utan någon förbättring. Dock förstod jag inte riktigt det du skrev på slutet:
    "Går det att därefter använda timern utan att appen påverkas dagen därpå?"
    Menar du att förbättringen inte skulle märkas förrän dagen efter? Jag brukar ju märka av problemet omedelbart, mitt i natten, när jag lyssnar på Notturno och timern stänger ner innan jag vill sova. Samma resultat alla tider på dygnet. Har timern stäng uppspelningen kan man inte starta något program på SR Play utan att döda appen först.
    Med vänlig hälsning Jonas


    Jonas Lundwall
  • Tack. Synd att det inte var så pass enkelt.
    Jag brukar ju märka av problemet omedelbart, mitt i natten ...
    Du har rätt, felet märks omgående. Det är jag som tänkte fel. Jag använder sällan funktionen och de gånger jag har gjort det har jag alltid somnat, så det har varit först dagen därpå jag har startat appen på nytt ...

    Vi håller precis på att släppa ut en version av appen, 21.4.2, där vi egentligen har löst helt andra problem med appen, men det vore ändå intressant att se om detta timer-problem påverkas!

    Uppdatera alltså gärna och se om felet kvarstår.
    Annika Webbmaster
  • Felet kvarstår med 21.4.2
    Ove Lundell
  • Synd, även om det var förväntat.

    Snabbaste sättet att återstarta lyssningen är därmed att, som Jonas skrev, "döda appen", alltså att stänga ned den helt genom att svepa bort den. När du därefter åter startar, ska den fungera igen (men den manövern är ju lite krånglig, i synnerhet om man egentligen är på väg att somna).

    Vi ber om ursäkt över krånglet och tack för att du berättade att felet kvarstår i version 21.4.2.
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem ( började efter uppdatering till Andriod 9 tillsammans med fler problem med appen). För mej fungerar bara att starta om telefonen.
    Anna Boström
  • Hej!
    Detta fel är en ren bugg i appen.

    Jag svarar utförligare här:
    Problem efter uppdatering till Andriod 9
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Felet är löst i nästa version av appen som är ute i beta-versionen av appen men inom kort släpps till alla lyssnare.

    Om ni vill få del av förbättringen redan nu, kan ni alltså bli beta-testare:
    Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.