Android-appen startar inte när timern har använts
Hej!
Vill upplysa om att det inte går att fortsätta spela ett program som stoppats av timern utan att starta om appen. Det verkar förövrigt drabba alla program, även ej tidigare lyssnade program. Fungerade klanderfritt innan uppdatering till version 21.4.1 (5659).
Kör Android 11, april-uppdateringen på en Google Pixel 3a.
Med vänlig hälsning
Jonas Lundwall
Vill upplysa om att det inte går att fortsätta spela ett program som stoppats av timern utan att starta om appen. Det verkar förövrigt drabba alla program, även ej tidigare lyssnade program. Fungerade klanderfritt innan uppdatering till version 21.4.1 (5659).
Kör Android 11, april-uppdateringen på en Google Pixel 3a.
Med vänlig hälsning
Jonas Lundwall
Följ inlägget
0
följare
Samma fel har rapporterats in av en annan lyssnare. Vi får kika på det!
Samma för en Galaxy S10
Detta är förstås en allvarlig bugg som vi snabbt måste lösa.
Hej igen!
Kan ni se om detta hjälper?
Systeminställningarna -> Appar & aviseringar -> Aviseringar
Leta upp vår app och se till att Visa aviseringar (huvudreglaget) är valt, liksom sovtimer (avslagen på denna bild, reglaget ska alltså dras åt höger). Om det redan är aktiverat, så slå av och på den inställningen.
Går det att därefter använda timern utan att appen påverkas dagen därpå?
"Går det att därefter använda timern utan att appen påverkas dagen därpå?"
Menar du att förbättringen inte skulle märkas förrän dagen efter? Jag brukar ju märka av problemet omedelbart, mitt i natten, när jag lyssnar på Notturno och timern stänger ner innan jag vill sova. Samma resultat alla tider på dygnet. Har timern stäng uppspelningen kan man inte starta något program på SR Play utan att döda appen först.
Med vänlig hälsning Jonas
Du har rätt, felet märks omgående. Det är jag som tänkte fel. Jag använder sällan funktionen och de gånger jag har gjort det har jag alltid somnat, så det har varit först dagen därpå jag har startat appen på nytt ...
Vi håller precis på att släppa ut en version av appen, 21.4.2, där vi egentligen har löst helt andra problem med appen, men det vore ändå intressant att se om detta timer-problem påverkas!
Uppdatera alltså gärna och se om felet kvarstår.
Snabbaste sättet att återstarta lyssningen är därmed att, som Jonas skrev, "döda appen", alltså att stänga ned den helt genom att svepa bort den. När du därefter åter startar, ska den fungera igen (men den manövern är ju lite krånglig, i synnerhet om man egentligen är på väg att somna).
Vi ber om ursäkt över krånglet och tack för att du berättade att felet kvarstår i version 21.4.2.
Detta fel är en ren bugg i appen.
Jag svarar utförligare här:
Problem efter uppdatering till Andriod 9
Felet är löst i nästa version av appen som är ute i beta-versionen av appen men inom kort släpps till alla lyssnare.
Om ni vill få del av förbättringen redan nu, kan ni alltså bli beta-testare:
Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten
Den kom redan för någon vecka sedan via uppdatering i Play Store (vers. 21.5.1). Om du inte fått den än, gå in Play Store och uppdatera manuellt. Den fungerar bra.
Mvh Jonas
Hoppas att du har lyckats uppdatera nu! Om det inte går eller om du fortsätter att få problem trots nya versionen, så återkom.
Jonas:
Tack för hjälp att hjälpa!
Här står det hur du gör för att uppdatera appar:
Uppdatera Android-appar
Hjälpte det?
Google-hjälpen stämmer inte riktigt längre. Google Play är numera moderniserad på vissa enheter. "Mina appar och spel" nås då såsom det visas i mina bifogade skärmdumpar: