Återkommande "tysta partier" vid streaming med Squeeze Box Radio

Hej
Har försökt med allt, som går att ställa in på mina Squeeze Box Radio's, utan att lyckats åtgärda felet. Har två stycken med samma problem, och vet inte orsaken till dessa "tysta avsnitt".
Finns ingen logik i när dessa tysta avsnitten kommer, helt random.
Kan vara i 10-20 sekunder och ibland krävs att man växlar till en annan snabbvalsknapp, och tillbaks igen.
Jag lyssnar till 99% på P4 Kronoberg.
Ligger felet hos er, i min radio eller hos mig( inställningsrelaterat)

Tacksam för feedback

Kommentarer

  • Hej!

    Jag har egentligen inte hunnit fundera över detta (och känner inte igen det på rak arm), men vill förklara varför jag har bytt ut ordet avsnitt i rubriken mot partier.

    För mig och mina kolleger är ett avsnitt samma sak som en "del i en programserie" (så att Melodikrysset i lördags är ett avsnitt, och kvällens Karlavagnen är ett annat). Även om ordet är helt rätt i det sammanhang du beskriver, att direktströmmen från P4 Kronoberg är tyst en stund, så ville jag minska risken för att jag och mina kolleger ska missförstå problemet!

    Befinner du dig i Sverige? Och när började du märka detta problem?
    Annika Webbmaster
  • Jag lyssnar på båda enheterna i Ljungby, Kronobergs län.
    Problemet har ”alltid” funnits där, 2 år har jag nog ägt Squeezebox Radion.

  • Ok!

    Vet du om du hämtar kanalerna från mysqueezebox.com eller om du har inställt att din musikkälla är en Logitech Media Server som spelar upp kanalerna?

    Och vad har du för Squeezebox-modeller?
    Annika Webbmaster
  • Jag har ett konto på uesmartradio.com, men har letat upp stationerna mha min Squeezebox Radio

  • Ok!
    Här tror jag att jag har hittat rätt bruksanvisning (på engelska, dock):
    https://www.logitech.com/assets/30357/featureguide.pdf

    På sidan 10 står hur du själv kan lägga till en station:
    1. At your computer, go to www.mysqueezebox.com > Favorites.
    2. Enter the URL of your radio station in the text entry field.
    Testa om du kan lyssna utan dessa avbrott ifall du skriver in följande adress (som också ska spela upp P4 Kronoberg):
    https://sverigesradio.se/topsy/direkt/214-mp3.m3u

    Blir det någon skillnad jämfört med att lyssna med den förinställda P4 Kronoberg-varianten?
    Annika Webbmaster
  • Ingen skillnad.. fortfarande tysta partier.
    KAN det vara ett hårdvaruproblem? … men Logitech Squeeze Radio är väl rätt erkänd och det borde vara fler med samma problem?
  • Svårt att säga ... Det skulle också kunna vara relaterat till routern. Har du möjlighet att starta om den?

    Vad är det för router?
    Annika Webbmaster