Apple TV och VoiceOver

Den nya playappen för Apple TV verkar inte speciellt kompatibel med VoiceOver. Många andra är det.  Bl a syns inte kanalernas namn. Det går heller inte att återuppta en lyssning.  Hoppas det går att lösa. Gillar verkligen appen för iPhone.

Kommentarer

  • Hej Henrik!
    En annan lyssnare har rapporterat in problemet med kanalnamnen - och en del andra förtretligheter - här:
    SR Play i Apple TV (Mats, 6 nov)

    Att det är problem att återta lyssningen är däremot ett fel vi inte var medvetna om. Jag för vidare båda synpunkterna till app-utvecklarna.

    Väldigt bra att du så snabbt rapporterade in dessa fel. Märker du andra förbättringsområden (kopplade till VoiceOver eller inte), så tveka inte att berätta om dessa. Apple-TV är ju en helt ny plattform för vår del, så att det finns en del barnsjukdomar är inte förvånande.

    Stort tack - och kul att du gillar Iphone-appen!
    Annika Webbmaster
  • Jag menade att jag inte hittat någon fortsätt lyssnasektion såsom det finns i iPhoneappen, men det finns kanske inte för någon....
  • Så bra att du förtydligade så snabbt, för utvecklarna undrade just hur du menade. De hälsar och tackar för din återkoppling:
    1. Förbättringar för voiceOver kommer i version 1.1.0 som är på G ut. Bland annat så specificeras kanal på kanal sidan.
    2. Fortsätt lyssna-funktionen har vi tills vidare prioriterat ned. Att återuppta det du lyssnade på senast, ska däremot fungera.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Förtydligande om detta med att återuppta lyssningen av ett påbörjat avsnitt:
    Avsnittet ska ligga kvar i pausat läge under spelas nu. Om du startar samma avsnitt igen från en avsnittslista, så kommer det däremot att börja spelas upp från början.

    Tycker du att det finns skäl att försöka förtydliga det? Vi vill att appen ska vara så lätt att använda som möjligt och då blir det en avvägning mellan vilken information vi ska försöka klämma in och vad vi kan lösa på andra vis. Och där är det bra att vi tänker på att det för besökare med VoiceOver behöver det vi visar grafiskt på olika vis ibland även skrivas ut med text!

    Använder du VoiceOver även på Sveriges Radio Play för Iphone?
    Annika Webbmaster