Apple car play

Hej sedan uppdateringen till iOS 14 så funkar inte SR Play i Appel Car play (alltså i bilen) appen kraschar.

Kommentarer

  • Hej Tarek!

    Kvarstår felet? Uppdatera i så fall även appen och se om det hjälper! Den nyaste, som vi just börjat smyga ut, har version 20.9.16. Andra lyssnare med Ios 14 och CarPlay har inte rapporterat in några liknande fel.

    Om du går in på Appstore och gör en manuell uppdatering borde du kunna få den, trots att vi egentligen rullar ut den successivt, och den inte nåt ut automatiskt till alla än:
    https://apps.apple.com/se/app/sveriges-radio-play/id300548244

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi hade krascher hos alla med CarPlay + Ios 14 med förra versionen av appen. För lyssnare som uppdaterat till senaste versionen av appen, kraschar det hos en procent ungefär.

    Tillhör du denna procent, så gå in i appen på mobilen, och välj en P4-kanalgenom att långtrycka på den rosa "P4-kvadraten". Det verkar nämligen vara ett problem som beror på att ingen P4-kanal är vald. (Vi kommer att rätta det felet, förhoppningsvis redan i nästa version av appen!)

    Annika Webbmaster