Appen stängs av andra appar

Hur får jag srappen att inte gå ner när jag öppnar exvis expressenappen? Deras löpande tv på första sidan verkar sno streamingen

Kommentarer

  • Hej Mikael!

    Appen ska fungera i bakgrunden även när andra appar används - med ett undantag. Om en annan app har rätt att använda mediespelaren, kommer vår app att tystna - vilket alltså sker med Expressen-appen hos dig. Om det är en video eller ljudfil som du själv startar medvetet, så är det ju förväntat beteende. De flesta av oss vill ju inte lyssna på Sveriges Radio samtidigt som vi tittar på Youtube eller lyssnar på en låt ...

    Problemet här är att du vill lyssna på radio samtidigt som du tar del av Expressens nyheter, men i och med att Expressens app auto-startar videos, går det inte. Jag har inte den appen, men det bör finnas en inställning i den som förhindrar den från att autospela video. Det ska i alla fall gå att stänga av automatisk uppspelning av video på mobildata under Meny -> Profil -> Appinställningar

    Om du inte hittar den inställningen, så kontakt Expressens app-support:
    feedback-app@expressen.se
    Annika Webbmaster