Appen

Kommer inte in på appen och har inte gjort de på två dagar. Den stängs bara ner, ingen uppdatering finns. Vad ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej
    Har du iOS 13.1.2 ?
    Det är några användare som hört av sig med samma problem, och det har löst sig när de uppdaterat iOS till senaste versionen (13.6).

    mvh
  • Samma här, kan inte använda appen längre. Jag har "bara" en iPhone 5 och iOS13 är bara tillgänglig för 6 och uppåt vad jag förstått. Jag  använder (använde!!) SR appen varje dag men nu är jag "utkickad" för att jag inte har en tillräckligt ny telefon... Känns riktigt, riktigt bittert. Hoppas att det kommer en lösning på detta problem snart. Tack på förhand.
  • Hej
    Det ska så vitt jag vet vara så att man kan få en äldre version av appen om man har iOS som är äldre än 13, men det kan nog vara så att man måste se till att den inte automatiskt uppdaterar sig då.
    Jag ska kolla med appteamet hur man ska göra för att få den, om det bara är att radera den befintliga appen och ladda ner den igen.

    mvh
  • Hej!

    Jag vill bara se hur det ar gått för er.

    Är det någon av er som fortfarande har problem att använda appen, om än i en äldre version än vår senaste?
    Annika Webbmaster
  • Hej, tack för att du frågar. Ja, det är "slut" med appen för min del eftersom jag har en iPhone 5. iOS 13 som rekommenderades för att kunna uppdatera appen är bara tillgänglig för iPhone 6 och framåt. Väldigt besviken eftersom min mobil funkar utmärkt och har inga intentioner att kassera den så länge den funkar (=slöseri). Hade varit väldigt nöjd med en äldre upplaga av appen så jag kunnat fortsätta lyssna. 😢
  • Jag hänger inte riktigt med.

    Det stämmer att senaste versionen av appen kräver Ios 13 - men eftersom du har Ios 12.4.8 (ser jag bakom kulisserna), borde du inte ha fått den versionen alls, utan ha behållit den app du hade.

    Kan du alltså inte öppna appen, men det skedde inte för att du uppdaterade? Eller fick du på något vis en uppdatering du inte borde ha fått?

    Testa att samtidigt hålla inne hemknappen och av- och på-knappen länge, ända tills äpplet dyker upp igen på skärmen.

    Återkom och berätta om det därefter går att öppna appen. Om det inte går, så får du nog avinstallera appen och sedan ladda hem den på nytt. Eftersom du har haft vår app förut, ska det inte vara något problem att ladda hem den senast kompatibla versionen från App Store, så länge du använder samma Apple-ID.

    Här finns en beskrivning på hur du gör för att hämta en äldre version av en app. Hoppas att den går att följa, trots att den är på engelska:
    How to download old versions of apps from the App Store on an older iPhone or iPad that can't run iOS 11
    Annika Webbmaster