Appen rekommenderar redan lyssnade avsnitt

Hej!
Det är ju en bra idé med att rekommendera avsnitt i appen, men som det är idag rekommenderar den nästan bara avsnitt jag redan lyssnat på.
Den rubriken ligger dessutom över mina favoriter och då måste jag alltid sceolla ner på startsidan, vore bättre tvärtom.
/Frida

Kommentarer

  • Oj, märkligt!

    Kan du ge exempel på program där du få tips på sådant du redan hört?

    Vi behöver förstå om felet uppstår ifall du lyssnat på en repris-dokumentär som vi nyligen sänt och får rekommendation på originalsändningen av exakt samma avsnitt (det vill säga om vi behöver få appen att hantera repriser bättre), eller om felet är att vår app inte känner av att du lyssnat alls.

    Tack för att du rapporterad in problemet!

    Förslaget om att ändra ordningen på de olika "modulerna" tackar vi för! Jag ser till att det når rätt personer.
    Annika Webbmaster
  • Ah, nej, jag får rekommendation på originalspelningen. Just nu gäller det till exempel senaste avsnittet av medierna, plånboken från 20 mars och filosofiska rummet från 31 mars.
    Det syns liksom på programmet att jag redan lyssnat på dom också, de är vita längst ner i kanten.

    Tack för att ni svarar!
  • Sällan har en rapport om ett problem kommit så vältajmat!

    Jag skulle just koppla in de kolleger som arbetar med våra rekommendationer och höra vad som är fel, men innan jag hann ställa frågan, skickade de ut detta:
    Idag lanserade vi featuren att filtrera bort saker man redan lyssnat på ifrån sin rekommendationslista.

    Det var ju en trevlig påskpresent! Och att vi tidigare rekommenderat sådant du redan aktivt valt att lyssna på, gör att jag har gott hopp om att rekommendationerna i grunden fungerar rätt bra för dig.

    (För mig blir rekommendationerna väldigt märkliga, men min lyssning styrs av att jag felsöker olika problem som lyssnare rapporterar in, och där ingår allt möjligt!)

    Glad påsk!
    Annika Webbmaster