Appen, P2 klassiskt

Saknar fullständig information om vad som spelas.  Kan ni inte ange: vad som spelas, vem som spelar och vem som komponerat. Och inte i form av en rad som man måste trycka på för att se allt som står där. Det finns ju gott om plats i appen!!

Kommentarer

  • Hej Anders och förlåt att svaret har dröjt!

    Bra att veta är att musikinformation finns i P2:s spellista på hemsidan (som även fungerar i mobilen) och som ska uppdateras med det du hör just nu, inklusive vem som framför musiken:
    Låtlista P2

    Den fungerar som det är tänkt för alla program där du även ser viss information om vad som spelas (om än för litet och för lite) i appen. På några program saknas dock all sådan information i appen, och för dessa program saknas den även på hemsidan. Det är ett välkänt fel vid exempelvis Klassisk morgon sista timme.

    Om du undrar över varför all information saknas ibland, så har jag skrivit om detta här:
    Varför visas inte vilken musik som spelas i appen momentant?

    Jag vill försäkra mig om att jag förstår saken korrekt, så att jag tar det vidare till rätt kolleger.

    Större utrymme önskas
    Det du önskar är alltså att vi visar upp informationen om vad som spelas, vem som spelar och vem som komponerat tydligare än idag, där det visas på en väldigt liten yta.

    Texten där ska visserligen rulla för att både kompositör och verk ska synas, men om rullandet avstannat innan du noterat vad det står, så ser du ofta bara namnet på kompositören.

    För mig tog det rätt lång tid att förstå hur rullandet kommer igång igen, men om jag trycker på not-tecknet till vänster om informationen så rullar det igång igen.

    Mer information
    Därutöver vill du att mer information visas än vad vi gör idag, när vi endast visar kompositör och verk för P2 (och artist och verk för kanaler med populärmusik).

    Hoppas att jag har uppfattat dina förbättringsförslag korrekt!
    Annika Webbmaster