Appen (ljudet) stängs av när skärmen släcks

Sedan en tid stängs appen av (tystnar) när skärmen släcks - antingen efter viss tid (den inställda) eller när man själv stänger av skärmen.
mkt irriterande för den som vill somna till På Minuten.... väckarklockan funkar inte heller när detta uppträder.

Problemet går att lösa genom att starta om telefonen men det kommer sedan tillbaka med ojämna mellanrum

jag har samma problem på en IPhone 10 och en Iphone 11 med senaste uppdateringen av IOS

Kommentarer

  • Hej Henrik!

    Har du möjligen strömsparläget på (märks genom att batterisymbolen är gul)? Då har appen inte möjlighet att spelas i bakgrunden.
    Annika Webbmaster
  • Nej - den är inte på. Det kan gå en vecka mellan att det händer och det försvinner när man stänger av och startar om telefonen. Det har skett på båda telefonerna.
  • Ok, jag ber kollegerna i app-teamet att kika på detta. Jag har nog sett ytterligare någon felanmälan som verkar vara en del av samma problem under de senaste två-tre månaderna.

    Vet du när du första gången lade märke till detta?
    Annika Webbmaster
  • Två-tre veckor kanske
  • Tack!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Ios-utvecklarna är nästan säkra på att felet är kopplat till att vi har bytt teknisk lösning på appens ljudspelare - utom för väckarklockan som har kvar den gamla lösningen. (Om insomningsfunktionen använder den, vet jag inte. Det tar jag reda på.)

    När man växlar mellan de två spelarna ofta kan det bli strul med att spela ljud i bakgrunden. Tyvärr kommer vi framöver att ta bort väckarklockan från appen. Vi har aldrig fått den att fungera som den borde på Iphone.

    Detta är förstås tråkigt, eftersom ni som använder funktionen har uppskattat den mycket.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen
    för er kännedom så kvarstår problemet.
    spelade in en liten film på vad som händer.vill ni så kan jag skicka